Provozní řád objektu

PROVOZNÍ ŘÁD OBJEKTU
GARÁŽE PROCHÁZKA
Drtinova 324 /9 ,150 00, Praha 5, Smíchov

Datum vydání: 12 / 2024

Schválil a vydal: Tomáš Procházka


1.      Vymezení pojmů

Pro účely tohoto Provozního řádu mají v něm používané výrazy a zkratky následující význam (uváděné v abecedním pořadí):

1.1.    Areál

znamená území tvořené pozemky v okolí Budovy, které jsou vyznačené v Plánu A1 viz níže případně jinými pozemky;

Bezpečnostní operační středisko – znamená středisko uvedené v bodě 7;

Blízká osoba – znamená ve vztahu ke konkrétnímu Podnájemci jeho zaměstnance, člena orgánu, prokuristu a jiného zástupce, resp. představitele s obdobným blízkým vztahem k Podnájemci. Za Blízkou osobu se nepovažuje Návštěvník;

1.2.    Budova

znamená Budovu nacházející se v ulici Drtinova 324 / 9, 150 00, Praha 5, Smíchov, postavenou na pozemcích parcelní číslo 3057 (dále jen “GARÁŽ ”). Budova je blíže popsána v bodě 3.1 a půdorysně zachycena v grafické příloze níže v této části 1;

Provozní řád – znamená tento Provozní řád ve znění případných změn a doplňků;

Únikové cesty– znamenají cesty specifikované v grafické příloze uvedené níže v této části 1;

Podnájemce – znamená fyzickou nebo právnickou osobu, která má v podnájmu nebytové prostory a/nebo parkovací místa v Komplexu GARÁŽE. Provozní řád se v rozsahu vyplývajícím z povahy věci přiměřeně použije i na fyzickou nebo právnickou osobu, které sice skončil podnájemný vztah k nebytovým prostorům a parkovacím místům v Komplexu GARÁŽ, avšak ještě nevyklidila a nevrátila předmět nájmu Pronajímateli. Použitím výrazu Podnájemce v Provozním řádu se odkazuje současně i na jeho Blízké osoby, ledaže z kontextu použití nebo výslovného omezení nepochybně vyplývá něco jiného; 

Podnájemní smlouva – znamená ve vztahu ke konkrétnímu Podnájemci podnájemní smlouvu uzavřenou s Pronajímatelem, který si pronajímá nebytové prostory a/nebo parkovací místa v Komplexu GARÁŽE;

Návštěvník – znamená dodavatele, zákazníka, klienta, obchodního partnera nebo jiného návštěvníka Podnájemců, který přichází do Budovy zejména za účelem setkání s Podnájemcem nebo za účelem zařízení nějaké záležitosti Podnájemců, resp. záležitosti pro Podnájemce. Za Návštěvníka se nepovažuje Podnájemce, Blízka osoba, Pronajímatel ani Správce;

1.3.    Garáž

§  společná garáž nacházející se na 1.a 2. Nadzemním podlaží Budovy

§  Budova má vlastní vjezd a výjezd do garáží;

§  Pěší trasa v Garážích a Areálu není vyznačena;

§  Jednotlivá stání vozidel jsou viditelně očíslována;

§  Sloupy jsou vyznačeny žlutými a černými pruhy Z9;

§  Rozměry běžných parkovacích stání jsou 2,5 x 5,3 m;

§  Výška stropu v garážích umožňuje průjezd vozidlům s výškou maximálně do 1,9m. Maximální celková délka vozidla je 5 m a šířka 1,9 m;

§  Mimo parkovací místa je stání přísně zakázáno, zejména na průjezdových trasách;

Osvětlení – garáže jsou osvětleny zářivkovým osvětlením ovládaným pohybovými čidly, schodiště je rozsvěceno pohybovými čidly, v prostoru garáží je umístěno nouzové osvětlení pro případ výpadku elektřiny

Podlahy – Podlaha v garážích je betonová s izolujícím nehořlavým nátěrem. Údržbu a očištění podlahy může provádět pouze pověřená autorizovaná firma. Vlastností hromadných garáží je, že dešťová voda nebo sníh jsou zavlečeny do garáže na podvozcích vozidel, odkapávají na podlahu a tvoří kaluže s nebezpečím uklouznutí do doby, než obsluha vodu odstraní.

Pronajímatel – znamená: Tomáš Procházka, se sídlem V Rovinách 555/99, 140 00, Praha 4; IČO 876 14 707, nebo jinou osobu, která se stane jejím právním nástupcem v postavení pronajímatele v podnájemních vztazích týkajících se nebytových prostor a parkovacích míst patřících ke GARÁŽI;

SBS – znamená strážní bezpečnostní službu zabezpečující na základě pověření Pronajímatele ochranu GARÁŽE;

Správce – znamená osobu uvedenou v bodě 2.3 a/nebo jinou osobu(y), kterou(é) Pronajímatel pověří zabezpečením provozu a správy GARÁŽE, resp. jeho části nejpozději po vydání Provozního řádu a jejichž totožnost Pronajímatel písemně oznámí Podnájemci;

PLÁN A1


2.      Preambule

2.1.    Cíl

Cílem Provozního řádu je základním způsobem popsat Areál a stanovit pravidla jeho organizace, provozu a správy v zájmu zachování bezpečnosti, dobré pověsti a udržování pořádku v Areálu.

2.2.    Závaznost Provozního řádu pro Podnájemce

Provozní řád je závazný pro Podnájemce v rozsahu a od okamžiku vyplývajícího z Podnájemní smlouvy. Podnájemce je povinen zajistit dodržování Provozního řádu svými Blízkými osobami v celém rozsahu a zodpovídá za porušení Provozního řádu ze strany svých Blízkých osob. Dodržování Provozního řádu dalšími osobami se vztahem k Podnájemci (např. Návštěvníci) je Podnájemce povinen zajistit jen v případě a v rozsahu, jak je uvedené v Podnájemní smlouvě, nebo Provozním řádu a jen v tomto rozsahu zodpovídá za porušení Provozního řádu těmito osobami.

Porušení Provozního řádu může v případech vyplývajících z Podnájemní smlouvy příp. ze zákona představovat porušení Podnájemní smlouvy s příslušnými právními následky.

2.3.    Ustanovení Správce a jeho činnost

Pronajímatel na základě smlouvy o výkonu technické správy nemovitosti ustanovil za Správce Areálu společnost [správu aktuálně vykonává Pronajímatel]. Činnosti, povinnosti a pravomoci Správců jsou stanoveny smlouvou o výkonu technické správy nemovitosti a Provozním řádem.

2.4.    Změny a dodatky Provozního řádu

Pronajímatel si vyhrazuje právo Provozní řád měnit a doplnit podle potřeby. Změny, aktualizace a dodatky Provozního řádu vydává Pronajímatel písemnou formou v souladu s Podnájemní smlouvou a předá ji Podnájemci způsobem vyplývajícím z nájemní smlouvy. O změnách Provozního řádu bude Podnájemce informován nejméně 30 dní předem. Pro závaznost změn a dodatků Provozního řádu platí bod 2.2 přiměřeně.

3.      Informace o Budově a režim přístupu

3.1.    Všeobecné informace o Budově

§  GARÁŽ je Garážový objekt s přidruženými provozovnami.

§  situovaný v ulici Drtinova 324 / 9, 150 00, Praha 5.

§  Komplexní plán Budovy byl zpracován tak, aby následoval svou historickou identitu vycházející z 30. let 20. století.

§  GARÁŽ je moderní Budova, zaměřující se na vše kolem aut, v prostorách je možné využít služby Autoservisu, myčky, čerpací stanice, uskladnění pneumatik, kanceláře správy a další.

3.1.1.  Technické údaje

§  Budova má dvě nadzemní společná podlaží, a střechu s technologickými zařízeními – výfukové ventilátory odpadního vzduchu z garáží.

§  Konstrukce stavby je navržena jako monolitický železobetonový skelet hlavní část, kde jsou umístěny parkovací místa, skladové prostory a technologické místnosti je navržen jako dvoupodlažní.

§  GARÁŽ jsou využita jako garáže s parkovacími místy pro osobní automobily, skladové prostory, kolárna, technické a provozní zázemí Budovy (kotelny, strojovny apod.).

3.2.    Kouření

V celé Budově jakož i v Areálu je přísný zákaz kouření !!!

POZOR!

V případě porušení zákazu kouření mimo prostor k tomu určených bude viník penalizován pokutou ve výši 1 000,- Kč včetně DPH.

3.3.    Režim vstupu do Areálu

3.3.1.  Přístup Podnájemce do Areálu

§  Budova je přístupná Podnájemci hlavními vstupy a vjezdy do Budovy 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.

§  V jiném čase může Podnájemce vstoupit volně do Budovy pouze, pokud je oprávněnou osobu. Za „oprávněnou osobu“ se považuje osoba, má platnou smlouvu o podnájmu, která umožňuje vstup do chráněné zóny přes vjezdová vrata, nebo vstupní dveře do Budovy. Pokud se Podnájemce v konkrétním případě nemůže považovat za oprávněnou osobu, vztahuje se na něj režim přístupu do Budovy platný pro Návštěvníky.

3.3.2.  Přístup Návštěvníka do Budovy

§  Budova je přístupná Návštěvníkům vstupy 1. NP a 2.NP přes vstupní dveře a vjezdová vrata Budovy. Vstup Návštěvníka do prostor Podnájemce si zajišťuje Podnájemce.

§  Režim Návštěvníka se vztahuje i na pracovníky kurýrních a poštovních služeb, dodavatelských a řemeslných firem, zákazníků Podnájemce apod.

§  Návštěvník musí v případě výzvy Provozovatele, nebo Správce prokázat a sdělit účel pohybu v prostorách Budovy.

§  Návštěvníkovi nebude umožněn vstup do chráněné zóny, pokud porušuje pravidla stanovená tímto provozním řádem, chová se hrubě vůči ostatním osobám nebo svým zevnějškem vzbuzuje pohoršení.

§  Návštěvník může vstoupit do Budovy a vystoupit z Budovy jen v doprovodu Nájemce, který je oprávněnou osobou ve smyslu bodu 3.2.1.

3.3.3.  Přístup Podnájemce a Návštěvníka do Budovy Garáž

§  Garáž je přístupná pro Podnájemce automaticky prostřednictvím přístupového systémů s parkovacím oprávněním v režimu 24/7.

§  Návštěvník při vjezdu do Garáže použije parkoviště vyhrazené pro Návštěvníky. Garáž je pro vjezd Návštěvníka přístupná 24/7.

§  V případě, že Podnájemce zaregistruje pohyb podezřelé osoby, u které vzniká odůvodněné podezření, že se pohybuje v Garáži, aniž by disponovala platné oprávnění, vyvine přiměřené úsilí, aby v co nejkratším čase nahlásil pohyb této osoby na Bezpečnostní operační středisko.

3.4.    Vstupní karta

Podnájemce odpovídá za to, aby svým Blízkým osobám zajistil prostřednictvím Pronajímatele platný vstup. V případě, že se ukončí zaměstnanecký, resp. jiný poměr Blízké osoby s Podnájemcem (t.j. osoba ztratí postavení Blízké osoby), Podnájemce odpovídá za odebrání platné vstupní karty této osobě a vrácení karty Pronajímateli.

V každém případě Podnájemce odpovídá za ztrátu nebo zneužití přidělených vstupních karet, o této skutečnosti je povinen neprodleně informovat Pronajímatele. Odpovědnost Podnájemců je omezena okamžikem, kdy jsou ztráty nebo zneužití nahlášeny Pronajímateli nebo na Bezpečnostní operační středisko.

Po zablokování ztracené nebo zneužité vstupní karty je Podnájemce povinen požádat Pronajímatele o novou vstupní kartu. Vydání náhradní vstupní karty Podnájemci je zpoplatněno částkou 100,- Kč bez DPH.

3.5.    Klíče

§  Podnájemce bude moci na vlastní náklady instalovat vlastní Bezpečnostní systémy.

§  V Areálu bude integrovaný tzv. systém generálního klíče. Systém bude instalovaný na všechny dveře technických místností, stoupaček, schodišť apod. Systém generálního klíče bude instalován standardně i na vstupních dveřích Podnájemního prostoru a skladových prostor. Podnájemce je povinen odevzdat Pronajímateli minimálně 2 telefonní kontakty na odpovědné osoby, které budou kontaktovány v případě vzniku mimořádné nebo nouzové události. Pronajímatel garantuje, že generální klíč bude použitý právě pouze v případě mimořádné, resp. nouzové události (jako je požár, technická havárie a podobně) v souladu s podmínkami Podnájemní smlouvy. Evidence použití klíče je vedená v knize služeb SBS. Do knihy služeb jsou zaznamenána všechna použití klíčů s uvedením důvodu a jména osoby, která klíče použila.

§  V případě odcizení nebo ztráty klíče od vstupních dveří Podnájemního prostoru Podnájemce je Podnájemce povinen o uvedené skutečnosti informovat Pronajímatele a v případě potřeby požádat o dodání nového klíče. Vydání nového klíče se Podnájemci zpoplatní ve výši 800,- Kč bez DPH.

4.     Parkování

§  Provoz garáží je samoobslužný.

§  Do garáží není povolen vjezd vozidlům nadměrně znečistěným (bláto, sníh). Vozy, které jsou nadměrně znečištěné nebo nejsou dle platné vyhlášky očištěny od sněhu, anebo kterým unikají pohonné hmoty či oleje, nemají povolen vjezd do garáže. Pokud dojde k znečištění parkovacího místa, je nájemce povinen ihned zajistit úklid na vlastní náklad.

§  Je zakázáno vyjíždět a vjíždět těsně za vpředu jedoucím vozidlem. Při porušení tohoto zákazu nese řidič vozidla plnou odpovědnost za případné poškození zařízení garáží či vozidla.

§  V případě, že je vozidlo nepojízdné a zůstane stát na uvedených komunikacích, majitel vozidla okamžitě informuje pracovníky správy objektu, telefonicky na správu objektu. Pak vozidlo neprodleně odtlačí nebo zajistí jeho odtažení tak, aby nebránilo plynulému provozu. Jestliže tak neučiní, bude vozidlo odtaženo na jeho náklady.

§  Vozidla musí být zaparkována tak, aby žádnou svojí částí nepřesahovala do sousedního stání, pokud možno uprostřed parkovacího místa. Pokud se parkovací stání nachází u vstupu do skladu nebo technické místnosti, je třeba ponechat dostatečný prostor pro snadný přístup do dané místnosti.

§  Vozidla je doporučeno parkovat jízdou couváním. Následný výjezd jízdou popředu zajistí vyšší bezpečnost provozu. Při vyjíždění couváním je řidič povinen zajistit bezpečnost provozu způsobilou a náležitě poučenou osobou.

§  Vyhrazené stání na parkovišti nelze využívat jako skladiště, tzn., že na něm nesmí být odkládány žádné předměty ani součásti auta. Zvláště skladování nebezpečných látek, jako například pohonných látek, je v uvedených prostorách přísně zakázáno.

§  V celém prostoru garáží, na parkovacím stání jakož i na příjezdové/výjezdové komunikaci je zakázáno provádět jakékoli opravy vozidel, včetně mytí a údržby vozidel, jakož i provádění jakýchkoliv oprav, s výjimkou výměny rezervního kola.

§  V garážích není povoleno skladovat jakékoliv předměty bez souhlasu Pronajímatele, zvláště pak hořlaviny a jiné nebezpečné látky. Rovněž není povoleno nechávat ve vozidle vznětlivé a výbušné předměty.

§  V prostorách garáže není povolena manipulace s otevřeným ohněm, kouření, skladování a přelévání pohonných hmot.

§  Nájemce je povinen dodržovat zásady bezpečné jízdy, věnovat zvýšenou pozornost chodcům a dbát na to, aby nedošlo k poškození ostatních parkujících vozidel.

§  Podnájemce musí dodržovat v pronajatých a společných prostorách předpisy o požární ochraně a o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci.

§  Pronajímatel neručí za věci a hodnoty uložené ve vozidlech nájemců.

§  Parkující rezidenti zaparkují na místech, která jsou vyhrazena pro jejich firmu, popř. pro konkrétní vozidlo.

§  Parkující rezidenti užívají pronajatá parkovací místa v souladu s podnájemní smlouvou.

§  Uživatel, ani jeho návštěvy nesmí používat jiné parkovací místo, než je v souladu s podmínkami jeho podnájemní smlouvy.

§  V prostoru garáží se mohou pohybovat děti do 15 let pouze v doprovodu dospělé osoby.

§  Pěší provoz v prostoru garáží je povolen pouze po trasách vedoucích od zaparkovaného vozidla k východu s výjimkou kontrolních pochůzek pověřených osob. Podle platných předpisů je pobyt osob v garážích limitován maximální délkou 30 min.

§  V celém prostoru garáží platí přísný zákaz kouření.

§  V zájmu všech uživatelů garáží je zakázáno nechávat běžet motory déle, než je nezbytně nutná doba.

§  Před nasávací a výdechové otvory vzduchotechniky nesmí být umísťovány předměty, které by bránily proudění vzduchu.

§  V prostoru garáží jsou jeho uživatelé povinni řídit se platnou vyhláškou o pravidlech silničního provozu (zejména přednost zprava, používání výstražných trojúhelníků na vozovce, dopravního značení pro práci na vozovce a signálního osvětlení) a respektovat dopravní značení i veškeré další pokyny na značkách v oblasti garáží i na podzemní komunikaci.

§  Podnájemce je povinen dodržovat zásady bezpečné jízdy, věnovat zvýšenou pozornost chodcům a dbát na to, aby nedošlo k poškození ostatních parkujících vozidel.

§  V garážích je povolena max. rychlost 20 km/hod. Překročení této rychlosti je považováno za vážný přestupek ohrožující život a zdraví ostatních uživatelů parkoviště.

§  Jízda v garážích je možná výhradně s rozsvícenými potkávacími světly.

§  V garážích je zakázáno troubení.

§  Vjezd vozidel s alternativním pohonem (LPG, zemní plyn, Alkohol, Vodík) není povolen.

§  V garážích je zakázáno provádění jakýchkoliv oprav, s výjimkou výměny rezervního kola a prostor Servisu.

§  Jestliže dojde k poruše zařízení instalovaných v garážích, řidič nahlásí tuto poruchu pracovníkovi příslušné recepce a dále se řídí pokyny pověřených osob.

§  V případě havarijní situace mohou provést nezbytnou manipulaci se zaparkovanými vozidly pouze pověření pracovníci. Takový zásah pak bude ihned zapsán do provozní knihy uložené v recepci budovy. Následně bude informován nájemce.

§  Způsobí-li uživatel garáží, či jiná osoba jakoukoli škodu v garážích nebo jinému uživateli parkovacích stání, je povinen takovou událost neprodleně oznámit pronajímateli nebo jím pověřeným osobám, tj. správě objektu, bezpečnostní nebo recepční službě.

§  Pro bezpečné opuštění garáží pomocí únikových cest je tento prostor vybaven systémem nouzového osvětlení pomocí svítidel s akumulátorem. Systém podléhá pravidelným funkčním zkouškám.

§  Poruchu nebo nesprávnou funkci světelné signalizace nahlásí každý, kdo to zjistí, vrátnému do recepce. Při výpadku elektřiny se systém přepne zelenou na povolený výjezd, vjezd do garáží při výpadku elektřiny nebo při poruše světelné signalizace není možný. V případě, že při poruše na odjezdu nesvítí zelené světlo, smí řidič vyjíždět pouze pomocí způsobilé a náležitě poučené osoby.

4.1.    Parkování podnájemců a rezidentů

§  Podnájemce odpovídá za to, že jeho parkovací místa využívá pouze on, resp. jeho Blízké osoby s přidělenou platnou parkovací kartou.

§  Podnájemce může přidělit větší počet parkovacích oprávnění, než je počet jeho pronajatých parkovacích míst; v takovém případě lze pronajatá parkovací místa Podnájemce sdílet pravidlem „první přijde, první bere“. To znamená, že systém vpouští oprávněné osoby na parkoviště, dokud se nenaplní počet parkovacích míst Podnájemce. Systém tuto skutečnost signalizuje upozorněním. Oprávněná osoba si pak provede online rezervaci na: https://myparking.io/parkoviste/garaze-drtinova/, jako běžný Návštěvník a zaparkuje na volných parkovacích místech v 2.NP se zpoplatněním podle platného parkovacího tarifu.

4.1.1.  Vjezd Podnájemce do Garáže Budovy

§  Podnájemce – držitel oprávněné parkovací karty – se přiblíží s vozidlem k vjezdové čtečce a kameře pro čtení registračních značek;

§  Podnájemce aktivuje jednu z možností ověření totožnosti:

§  Přiblížením se registrační značky (RZ) ke kameře na čtení RZ;

§  Přiložením parkovací karty k čtecímu zařízení;

§  Aktivací vjezdového tlačítka na online protokolu zaslaném přes rezervační systém;

§  Zadáním přiděleného aktivačního PIN kódu v online protokolu zaslaném přes rezervační systém;

Kontaktováním Správy Budovy;

a vyčká na udělení povolení vstupu, nebo vjezdu. Jakmile se na semaforu rozsvítí zelené světlo, řidič může vjet či vyjet (ve smyslu pokračovat dále v jízdě). V případě poruchy světelné signalizace nesmí žádní řidiči vjíždět do hromadné garáže.

POZOR!

§  V případě, že Podnájemce neopustí prostor Garáží do určeného času 30 minut, musí zaplatit standardní parkovné přes rezervační systém https://myparking.io/parkoviste/garaze-drtinova/

§  V případě vícenásobného porušení parkovacích pravidel v Garáži Areálu GARÁŽ bude uživatelům ze společnosti Podnájemce, kteří se takových porušení i přes předchozí upozornění opakovaně dopustí, odebrán přístup do prostor Garáže.

§  Systém nepovolí Podnájemci vstup a vjezd do prostoru garáže v případě, že:

§  Přístup je zablokován;

§  Platnost oprávnění parkování bylo ukončeno;

§  Držitel karty nevjel korektním způsobem do Garáže (ruční otevření závory, vjezd spolu s předchozím vozidlem) nebo v případě pokusu vícenásobného výjezdu na stejnou kartu.

4.1.2.  Opuštění Garáže Podnájemcem

§  Podnájemce postoupí se svým vozidlem ve směru dopravního značení k výjezdovému prostoru;

§  Po identifikaci Podnájemce a po otevření výjezdové závory opouští prostor Garáže.

§  V případě, že se vrata neotevřou, Podnájemce kontaktuje Provozovatele, nebo Správce a po uskutečnění spojení vysvětlí svůj problém.

§  Provozovatel, nebo Správce může na dálku otevřít vrata.

POZOR!

§  Systém nepovolí Podnájemci výstup a výjezd z prostoru garáže v případě, že:

§  Přístup je zablokován;

§  Platnost oprávnění parkování bylo ukončeno;

§  Držitel karty nevjel korektním způsobem do Garáže (ruční otevření závory, vjezd spolu s předchozím vozidlem) nebo v případě pokusu vícenásobného výjezdu na stejnou kartu.

 

Podnájemce a jeho Blízké osoby mohou používat jen ta parkovací místa, která jsou označena názvem Podnájemce nebo jiným způsobem značení odsouhlaseném, Provozovatelem a Podnájemcem!

4.2.    Návštěvnické parkování

4.2.1.  Vjezd Návštěvníka do Garáže

§  Na online stránkách Návštěvník vidí počet volných parkovacích míst vyhrazených pro návštěvy. (Pokud informační tabule ukazuje počet volných parkovacích míst „0“, Návštěvník neodbočí do prostoru Garáží a pokračuje v jízdě po ulici.)

§  Návštěvník provede online rezervaci na https://myparking.io/parkoviste/garaze-drtinova/.

§  Po obdržení oprávnění k vjezdu do Garáže v 2NP postupuje dále, jako Oprávněná osoba.

§  Oprávněná osoba aktivuje jednu z možností ověření totožnosti:

§  Přiblížením se registrační značky (RZ) ke kameře na čtení RZ;

§  Přiložením parkovací karty k čtecímu zařízení;

§  Aktivací vjezdového tlačítka na online protokolu zaslaném přes rezervační systém;

§  Zadáním přiděleného aktivačního PINU v online protokolu zaslaném přes rezervační systém;

§  Kontaktováním Správy Budovy;

a vyčká na udělení povolení vstupu, nebo vjezdu. Jakmile se na semaforu rozsvítí zelené světlo, řidič může vjet či vyjet (ve smyslu pokračovat dále v jízdě). V případě poruchy světelné signalizace nesmí žádní řidiči vjíždět do hromadné garáže.

§  Návštěvník zaparkuje vozidlo na volném parkovacím místě vyhrazeném pro návštěvy označené zelenou cedulí „FREE“.

§  V případě, že není volné parkovací místo kontaktuje Správu Budovy.

§  Opuštění Garáže Návštěvníkem

§  Návštěvník postoupí se svým vozidlem ve směru dopravního značení k výjezdovému prostoru;

§  Po identifikaci Návštěvníka a po otevření výjezdových vrat opouští prostor Garáže.

§  V případě, že se vrata neotevřou, Návštěvník kontaktuje Provozovatele, nebo Správce a po uskutečnění spojení vysvětlí svůj problém.

§  Provozovatel, nebo Správce může na dálku otevřít vrata.

§  V případě, že Návštěvník neopustí prostor Garáže do nastaveného času, systém nepovolí výjezd a Návštěvník musí kontaktovat Správu Budovy.

Platí zákaz parkování mimo vyhrazená parkovací stání odsouhlasená Správcem, nebo Provozovatelem!

4.3.    Porušení parkovacího řádu

§  Pronajímatel prostřednictvím Správce a SBS zajistí průběžnou kontrolu používání pronajatých parkovacích míst. Při zjištění jakéhokoliv prvního porušení výše uvedeného parkovacího řádu bude Podnájemce nebo Blízká osoba upozorněn a požádán o sjednání nápravy. Při jakémkoliv dalším porušení parkovacího řádu bude penalizován sumou 1.000, - Kč včetně DPH s následnou možností odebrání přístupu do parkovacích zón GARÁŽE.

§  Porušení parkovacího řádu může v případech vyplývajících z Nájemní smlouvy, resp. zákona představovat porušení Podnájemní smlouvy s příslušnými právními následky.

§  V případě ztráty návštěvnické parkovací karty je Návštěvník penalizován částkou 1.000, - Kč s DPH. Částku je třeba uhradit dle pokynu Provozovatele, nebo Správce.

§  V případě zjištění, že Podnájemce nebo Blízká osoba zaparkoval v jakékoli části parkovacích ploch Budovy mimo svého vyhrazeného parkovacího místa bude tato skutečnost oznámena Podnájemci, podle evidence parkovacích stání. Danému Podnájemci bude fakturována částka za parkovné podle platného ceníku za Denní parkování.

4.4.    Parkování, přístup nákladních automobilů a omezení rychlosti

§  Parkovací místa ani jiné prostory Garáže nesmí být bez předchozího písemného souhlasu Pronajímatele používány na jiné účely, než je parkování motorových vozidel. Nájemce může obsadit Parkovací plochy pouze v rozsahu pronajatých parkovacích míst s příslušným označením (nápisem názvu Nájemce, resp. čísla Parkovacího místa přiděleného Podnájemci). Pronajímatel je oprávněn vydat Podnájemci, resp. jeho Blízkým osobám s parkovacím oprávněním parkovací karty a Nájemce zajistí, aby je tyto osoby umísťovaly na viditelném místě za předním sklem na zaparkovaných vozidlech.

§  Podnájemce nesmí parkovat žádná motorová vozidla (osobní a nákladní auta, vysokozdvižné vozíky atd.) ani jinak blokovat prostory vyhrazené pro nakládání nebo vykládání a parkování jiných Podnájemců. Parkování aut je dovoleno pouze na vyhrazených místech.

§  Za žádných okolností nesmí auta parkovat nebo stát na vozovce nebo chodnících. Vozidla nesmí být zaparkována tak, aby vytvářela překážku v jízdním pruhu (tj. mimo označených míst na parkování).

Maximální povolená rychlost v Garáži je 20 km/h. Správce si vyhrazuje právo upozornit nebo odepřít vjezd do Areálu automobilům překračujícím povolenou rychlost.

4.5.    Jízdní kola

§  Pokud Podnájemní smlouva neuvádí jinak, vjezd jízdních kol do Budovy je povolen jen do prostor Garáže. Jízdní kola musí být uložena pouze v příslušných stojanech na jízdní kola, které umožňují jejich uzamknutí.

§  Umísťování jízdních kol v jiné části Areálu a Budovy je ZAKÁZÁNO. Nesprávně zaparkovaná kola budou přemístěna a uložena v prostoru.

4.6.    Zásobování Budovy

§  Zásobování je prováděno z dočasného parkovacího stání před vjezdem do Garáže.

§  Veškeré zásobování budovy a Podnájemních prostor je realizováno se souhlasem Pronajímatele, správy objektu, nebo proškoleného zástupce Podnájemce.

§  Parkování je zajištěno na DOČASNÉM PARKOVACÍM STÁNÍ PRO ZÁSOBOVÁNÍ na venkovním parkovacím místě Objektu u příjezdu určeným pro zásobování. Parkovat lze pouze po dobu nakládky a vykládky, maximálně 30 minut, neurčí-li Správce objektu jinak.

§  Vlastní pohyb zboží z manipulačního stání do prostor nájemce koordinuje Podnájemce přímo s dodavatelem za účasti pověřené osoby Podnájemce dle pravidel BOZP a s ohledem na majetek pronajímatele, ostatních uživatelů prostor či jiných osob.

4.7.    Úklid garáží

§  Úklid garáže zajišťuje správa budovy i strojním zařízením.

§  Úklid se provádí periodicky dle potřeby provozu.

§  Operativní úklid nárokuje správce objektu.

§  V garážích je přísně zakázáno skladování nebo shromažďování veškerých předmětů mimo prostředků požární ochrany a prostředků na odstranění ropných produktů z vozovky.

5.      Správa Budovy

5.1.    Základní informace

§  Správce Areálu pověřený Pronajímatelem je zodpovědný za provoz a udržování Budovy a obstarává v zájmu Podnájemců a na jejich náklady všechny záležitosti týkající se zajištění řádného a nerušeného provozu, koordinaci různých i společných zájmů jednotlivých Podnájemců a udržení hodnoty zařízení Budovy, a to vždy s ohledem na minimalizaci jednotlivých nákladů.

§  Společnost: Aktuálně není Správce nominován

§  Jednotlivé pozice:

§  Správce Budovy vykonává operativní správu celého Areálu a v osobě Manažera Budovy je pověřeným zástupcem Pronajímatele ve vztahu k Podnájemcům.

§  Úlohy a kompetence jednotlivých funkcí:

§  Správce Budovy – zodpovídá za celkový provoz Budovy. Do jeho kompetence patří dozor nad dodržováním Provozního řádu a všech právních předpisů, rozhodování o provozních záležitostech Budovy apod.

§  Technická správa – zodpovídá za technický stav a provoz Budovy, činnosti související s provozem a systémem pohotovostních služeb. Do kompetencí patří i koordinace provozu s podnájemci, řízení servisních firem apod.

§  Uvedené osoby jsou oprávněny v rozsahu svých pravomocí k řešení stížností a podnětů Nájemců i Návštěvníků Budovy. Přísluší jim dozor nad dodržováním Provozního řádu a všech právních předpisů, vztahujících se k provozu a bezpečnosti Budovy.

 

5.2.    Kontaktní údaje

5.2.1.  Technická porucha nebo informace o zařízeních Budovy

 

Kontaktní zastoupení Správců v době po - pá od 7:00 do 18:30 – úřední hodiny

Kontaktní osoba: Tomáš Procházka

Mobil: +420 721843117

e-mail: garage@garage-parking.cz

Help Desk: Neaplikováno

 

Kontaktní zastoupení Správců v čase od 18:30 do 7:00

Kontakt na NON STOP asistenční službu:

Mobil: +420 721843117

5.2.2.  Podnájemní vztahy

 

Kontaktní zastoupení Pronajímatele – provozní záležitosti a podnájemní vztahy:

Kontaktní osoba: Tomáš Procházka

Mobil: +420 721843117

e-mail: garage@garage-parking.cz

5.3.    Systém Help Desk – NENÍ APLIKOVÁNO

Správce zajistí centrální středisko na příjem žádostí o údržbu a opravy, které ve smyslu Nájemní smlouvy zajišťuje Pronajímatel. Toto středisko bude přijímat požadavky prostřednictvím systému Help Desk. Správce následně vyšle techniky nebo podle potřeby externí dodavatele, kteří údržbu a opravy zajistí.

Mimo pracovní dobu bude nepřetržitě k dispozici nouzová linka, na kterou je možno hlásit nouzové situace.

Pohotovostní telefonní číslo pro všechny nouzové hovory týkající se technické asistence je +420 721843117

je na ně možno volat nepřetržitě 24 hodin denně 7 dní v týdnu.

Podnájemce je povinen mít určenou odpovědnou osobu, které bude přiděleno uživatelské jméno a heslo pro vstup do systému Help Desk. Uvedená osoba bude oprávněna nahlašovat zjištěné závady a požadavky do systému.

Webové připojení:

5.4.    Reakční doby

pro nahlášené opravy jsou podle důležitosti rozděleny do následujících kategorií:

5.4.1.  Havarijní opravy-kategorie kritická

tj. opravy takových závad, které mohou:

§  ohrozit zdraví a bezpečnost osob nebo způsobit vznik škod na majetku Pronajímatele, Nájemce, Podnájemce, nebo třetích osob;

§  způsobit poškození nebo omezení užívání Budovy nebo její části;

§  opravy nefunkčního technického zařízení Budovy, např. prasknuté vodovodní potrubí, rozbití fasádní skleněné tabule, podezření na dým, nefunkční nouzové osvětlení, poškození jakýchkoliv dveří, jež je rizikové z pohledu PO a BOZP.

Termín nástupu / odezvy: do 30 minut od nahlášení nebo zjištění závady v době od 7:00 do 19:00 v pracovních dnech. Ve dnech pracovního volna je reakční doba do 60 minut. Požadavek se nahlašuje telefonicky a na HelpDesk.

5.4.2.  Nehavarijní opravy / požadavky – kategorie urgentní

např.: technologie ZTI – neteče voda, ucpaná kanalizace, nefunkční vodovodní baterie, nefunkční toaleta / nefunkční splachování, omezení výkonu chlazení a topení, omezení výkonu centrálních VZT jednotek, zatékání fasády, funkční vada dveří, která nespadá do skupiny kritická závada.

Termín nástupu / odezvy: do  60 minut od nahlášení závady v  době od 7:00 do 19:00 v pracovních dnech. Ve dnech pracovního volna a mimo pracovní dobu je reakční doba do 120 minut. Požadavek se nahlašuje přes Help Desk. 

5.4.3.  Běžné závady / požadavky – kategorie běžná

§   ostatní závady, např. uvolněná klika dveří, špatné dovírání dveří, nefunkční světlo, nesprávné fungování lokálního systému chlazení a topení, špatná funkčnost systému MaR, problémy s otevíracími částmi fasády, zatékání do garáží.

§   Termín nástupu / odezvy: do 120 minut od nahlášení závady v době od 7:00 do 19:00 v pracovních dnech. Ve dnech pracovního volna a mimo pracovní dobu je reakční doba do 120 minut od 7:00 nejbližšího pracovního dne. Požadavek se nahlašuje přes Help Desk. V případě, že není možné závadu odstranit z objektivních důvodů, Správce předloží Plán řešení závady v pracovních dnech do 5 dní od nahlášení závady, resp. do 5 dní plynoucích od 7:00 nejbližšího pracovního dne.

5.5.    Důležitá telefonní čísla

Manažer Budovy

Tomáš Procházka

+420 721843117

Technická správa

 

 

Hlavní recepce

 

 

Bezpečnostní operační středisko

Ohlašovna požáru

158

Tísňová volání

Hasiči, záchranná služba, policie

112, 150, 155, 156, 158

Kancelář Správce

Tomáš Procházka

+420 721843117

6.      Pravidla a předpisy Budovy

Tyto provozní pravidla a předpisy slouží k zajištění bezpečnosti Budovy a jejich uživatelů a pořádku v Budově a jejím okolí.

§  Přístup k vnějším prostorům

Chodníky, vchody, chodby, nádvoří, výtahy, vestibuly, schodiště a haly nesmí Podnájemce blokovat nebo používat pro jiné účely než pro příchod a odchod do/ z prostor a na rychlou a efektivní dodávku zboží a vybavení, přičemž je povinen používat výtahy a průchody, které na tento účel určil Pronajímatel.

§  Vzhled Budovy

Bez předchozího písemného souhlasu Pronajímatele nesmí být ke dveřím a oknům Budovy připevňovány, na ně věšeny nebo v souvislosti s nimi používány žádné záclony, žaluzie, rolety nebo jiné zatemnění. Bez předchozího písemného souhlasu Pronajímatele také nesmí být nainstalována jakákoliv elektrická osvětlovací tělesa v pronajatých prostorech, společných prostorech Budovy nebo po obvodu Budovy (nevztahuje se na stolní lampy a podobně).

§  Grafické a jiné značení

Kromě označení, reklam, upozornění a jiných písemných značení výslovně schválených v Podnájemní smlouvě nebo postupem podle Podnájemní smlouvy nesmí Podnájemce vystavovat, napsat, nakreslit nebo připevnit na žádnou vnější část Budovy ani na jiném místě v komplexu GARÁŽÍ (včetně Areálu) žádné takové značení bez předchozího písemného souhlasu Pronajímatele. V případě porušení výše uvedeného Podnájemcem a pokud Podnájemce po upozornění od Pronajímatele zmíněné značení neodstraní, může Pronajímatel takové značení odstranit bez toho, aby podnájemci odpovídal za škodu, přičemž může podnájemci vyúčtovat náklady spojené s odstraněním takového označení.

§  Reklamní značení

V Areálu je zakázáno vylepování plakátů a umísťování podobných poutačů, jakož i zřizování ploch a zařízení na jejich vylepování, resp. umísťování.

§  Blokování ventilace

Na vyústění ventilace v Budově nesmí být montovány nebo k nim umístěny žádné předměty, které by mohly mít vliv na funkčnost ventilace. Totéž platí i v halách, chodbách a jiných společných prostorech. Žádný předmět nesmí překážet vstupu nebo výstupu vzduchu z klimatizace, pokud k tomu Pronajímatel předem nedal písemný souhlas.

§  Okna a dveře

Vnější okna a dveře, prostřednictvím kterých se do Budovy dostává nebo které brání vstupu vzduchu a světla do Budovy nebo chodeb, průchodů, či jiných společných prostor v Budově, nesmí být Podnájemcem zakrývány ani jinak blokovány.

§  Sanitární vybavení

Toalety, umyvadla a jiné sanitární vybavení nesmí být používáno k jiným účelům než k těm, pro které byly vyrobeny a je zakázáno v nich zneškodňovat odpadky, tkaniny a jiné látky. Jakékoliv škody, které vzniknou nesprávným používáním sanitárního vybavení v Podnájemním prostoru užívaném Podnájemcem, budou vymáhány po Podnájemci.

Poškozování vzhledu, vrtání, sekání a podobně.

Pokud tak nevyplývá z Podnájemní smlouvy nebo nebylo Pronajímatelem povoleno něco jiného, Podnájemce nesmí označovat, kreslit na, vrtat do, nebo jinak poškozovat vzhled jakékoliv části Budovy (zákaz se nevztahuje pro montáž obrazů, nástěnek, nábytku a jeho součástí, drobné kabelové instalace k audio-vizuálním zařízením a podobně). Bez předchozího souhlasu Pronajímatele není dovoleno žádné vrtání, sekání a instalace kabeláže.

§  Využívání prostor

Žádné prostory v objektu nesmí být využívány na aukční nebo jiný prodej zboží jakéhokoliv druhu s výjimkou obchodních prostor, případně jiných prostor k tomu Pronajímatelem určených.

§  Zápachy

Zařízení a vybavení vydávající zápach mohou být nainstalovány pouze při použití vhodných odsávacích systémů a pouze po předchozím písemném souhlasu Pronajímatele.

§  Údržba a opravy prováděné Podnájemcem

Podnájemce musí Pronajímateli předem oznámit plánovaný výkon jakýchkoliv oprav, údržby a stavebních prací, které mají být vykonané, resp. zabezpečené Podnájemcem (neplatí pro drobné opravy a údržbu, jako je výměna žárovek, zářivek, oprava zámku a podobně). Podnájemce musí pověřit výkonem oprav a údržby, které podléhají oznámení Pronajímateli výhradně dodavatele schváleného Pronajímatelem; souhlas Pronajímatele nebude odepřen bez důvodu. Podnájemce nesmí žádným způsobem manipulovat s, upravovat, nebo jinak působit na mechanické instalace v Budově (jako topení, chlazení, ventilace a podobně).

Údržba a opravy zahrnují i kontroly a revize stavu příslušných rozvodů, zařízení, stavebních a jiných prvků, jejichž údržbu a opravu zajišťuje Podnájemce ve smyslu Podnájemní smlouvy.

§  Požadavky na provádění údržby nebo opravy ze strany Pronajímatele

Požadavky Podnájemce na provedení údržby nebo opravy, které podle Podnájemní smlouvy zajišťuje Pronajímatel budou vyřízeny po nahlášení Správci v souladu s bodem 4.3. Podnájemci nesmí vykonávat žádné práce týkající se údržby a opravy vymykající se jejich povinnostem podle Podnájemní smlouvy, pokud k tomu nedostali zvláštní pokyn od Pronajímatele.

§  Požární předpisy

Ve všech prostorech Budovy včetně Garážových prostor, dvorů, přístupových cest a pasáží pro pěší je zakázáno zapalování ohně a kouření. Pokud není v Podnájemní smlouvě výslovně uvedeno něco jiného, v Areálu, vyjma prostor Čerpací Stanice a Autoservisu je zakázáno skladování zápalných objektů a kapalin, jako jsou např. benzín, olej, petrolej; a vyprazdňování nádob s podobným obsahem, pokud není dohodnuto písemně v rámci Podnájemní Smlouvy, nebo jejího číslovaného dodatku. Tkaniny znečištěné olejem nebo mastnotami mohou být skladované výhradně ve vzduchotěsných, uzavřených a nehořlavých nádobách.

Každý Podnájemce musí ustanovit protipožární hlídku tak, jak to požadují platné zákony. Podnájemce musí zajistit účast členů protipožární hlídky na pravidelných školeních vykonávaných Pronajímatelem prostřednictvím Správce, aby v případě požáru byly schopny podniknout kroky nezbytné k ochraně života a majetku. V souladu s požadavky velitele požárního sboru budou pořádána požární a evakuační cvičení. Aktuální seznam členů protipožární hlídky Podnájemce musí být viditelně umístěn v pronajatých prostorech Podnájemce a také musí být k dispozici v Bezpečnostním operačním středisku.

§  Externí skladování

Mimo pronajatých prostor není dovoleno skladování žádných palet, zboží, hotových výrobků, polotovarů nebo jiných předmětů. V pronajatých prostorech je skladování možné v rozsahu vyplývajícím z Podnájemní smlouvy, především dohodnutého účelu nájmu.

§  Ztráta nebo poškození majetku

Pronajímatel a jeho zástupci nebudou vůči Podnájemci, jeho Blízkým osobám ani Návštěvníkům (včetně dodavatele) nést žádnou odpovědnost v případě ztrát způsobených krádeží nebo vloupáním ani za škody nebo zranění způsobené oprávněnými či neoprávněnými osobami na nebo v parkovacích prostorech nebo plochách.

§  Provádění stavebních úprav a jiných změn pronajatých prostor Nájemcem

Podnájemce je oprávněn vykonávat stavební úpravy a jiné změny pronajatých prostor jen s předchozím písemným souhlasem Pronajímatele a za splnění Pronajímatelem určených podmínek. Podmínky vykonávání uvedených úprav a změn budou osobně dohodnuty mezi Nájemcem a Pronajímatelem v konkrétním případě s přihlédnutím na ochranu práv a oprávněných zájmů Pronajímatele a ostatních Nájemců.

§  Zvířata

Do prostor Budovy je zakázáno vodit veškerá zvířata (psy, kočky apod.), vyjma asistenčních psů.

§  Alkohol

Osoby, které evidentně požily alkohol mají přísný zákaz pohybu v Areálu a budou bezodkladně vyvedeny.

§  Osobní věci

Do Budovy se doporučuje nosit s sebou pouze osobní věci každodenní potřeby. Nedoporučuje se nosit s sebou cennosti, větší obnosy finančních prostředků apod.

§  Fotografování

Fotografování v Areálu je povolené jen s písemným souhlasem Pronajímatele nebo Správce. Fotografování v pronajatých prostorech Podnájemce je na uvážení Podnájemce.

7.      Seznam služeb

7.1.    Činnosti při provozu a správě Areálu zajišťované Správcem

Správce zajišťuje pro Pronajímatele níže uvedené činnosti, resp. technologie při provozu a správě Areálu. V těchto věcech bude Podnájemce primárně kontaktovat Správce (bod 4.2, resp. 4.3).

§  Údržba, opravy a domovní služby;

§  Vytápění, ventilace a klimatizace;

§  Elektroinstalace, elektrické zařízení a bleskosvod;

§  Instalační rozvody;

§  Údržba požárních bezpečnostních systémů;

§  Správa anténních systémů;

§  Kontrola, opravy a údržba střechy;

§  Vnější pouliční osvětlení;

§  Vnější značení;

§  Optimalizace a energetický management;

§  Deratizace, desinfekce a dezinsekce;

§  Dokumentační a informační management provozu a správy;

§  Požární ochrana, ochrana zdraví a bezpečnost při práci ve společných prostorech Budovy;

§  Údržba a opravy prostřednictvím Help Desk;

§  Správa nákladů a rozpočty.

7.2.    Služby poskytované dalšími dodavateli Pronajímatele

Ostatní činnosti, resp. technologie při provozu a správě Areálu (zejména uvedené níže) zajišťují pro Pronajímatele jiní dodavatelé než Správce. V těchto věcech budou Podnájemci primárně kontaktovat Pronajímatele (bod 4.2).

§  Úklid společných prostor

Správce je povinen zajišťovat úklid Garáží a venkovní úklid. Úklid Podnájemních prostor v Budově si zajišťuje Podnájemce prostřednictvím 3. strany.

Podnájemce je povinen udržovat své prostory v dobrém a řádném stavu a čistit je a uklízet po celou dobu podnájmu.

§  Vnější fasády

§  Umývání skleněných ploch

Vnější i Vnitřní skleněné plochy a okna 2x ročně (jaro, podzim) si čistí Podnájemce sám!

§  Úprava okolí Budovy a údržba zeleně

§  Vodní plochy (fontány, závlaha...)

§  Údržba parkoviště

§  Zimní ÚDRŽBA – ODSTRAŇOVÁNÍ sněhu a ledu

§  Bezpečnost a SBS

7.3.    Odpady

Běžný odpad pocházející z běžného využívání kanceláří, obchodních prostor, provozoven a skladů v Budově musí Podnájemce ukládat do vhodných uzavřených nádob a tyto nádoby musí být vyprazdňovány do kontejnerů (sběrných nádob) na odpad určených pro tento účel a umístěných v prostorách Podnájemce.

V Budově se uplatňuje třídění odpadu a Podnájemce je povinen třídit odpad podle níže uvedených skupin. Oddělený sběr se dělí na:

§  běžný komunální odpad

§  papír

§  kartonové obaly (tetrapak)

§  plasty

§  sklo

§  kovy

§  Nebezpečný odpad

§  Oleje

Běžný a separovaný odpad pocházejícího z běžného využívání kanceláří, obchodních prostor provozoven a skladů v Budově je shromažďován v kontejnerech v prostorech Podnájemce. Podnájemce je na vlastní náklady zodpovědný za bezpečné a v souladu se zákonem vykonávané zneškodňování veškerého odpadu pocházejícího z jeho činnosti. Podnájemce nesmí jiný než běžný odpad vyhazovat do sběrných nádob zajišťovaných Pronajímatelem a sloužících pro Areál. Za jiný, než běžný odpad se považují například odpady vzniklé při stavebních úpravách, stěhování a také kartónové obaly z IT techniky, Oleje, Nebezpečné látky, nábytek, elektro odpad (PC, tonery, tiskárny) apod.

8.      BEZPEČNOSTNÍ SLUŽBA - SBS

Bezpečnostní operační středisko (SBS, ohlašovna požárů)      

8.1.    Základní informace

Organizační a režimová opatření popsaná v tomto dokumentu slouží ke stanovení bezpečnostních postupů na ochranu majetku a osob v rámci Areálu, a to v režimu 24/7, 365 dní v roce. Činnost SBS zabezpečuje Pronajímatel a je koordinovaná se Správcem.

Předmětem chráněného objektu je Areál – společné vnitřní i venkovní prostory, technické prostory, Garáž a vnější plášť. Prostory Podnájemce nejsou předmětem fyzické ochrany, pokud není stanoveno jinak. Vstup do těchto prostor Podnájemce je možný pouze v případě zamezení škod na majetku nebo zdraví osob (evakuace, kontrola hlášení o požárním poplachu) nebo pokud se jedná o aktivní zmaření záměrů narušitele. Obecně je vstup do prostor Podnájemce ve Správě objektu a ostatnímu personálu budovy (údržba, úklid, ostraha objektu) umožněn výhradně Podnájemcem, pokud situace nevyžaduje jinak.

 

Mezi základní činnosti SBS v Areálu závislosti na obsahu dohody mezi Pronajímatelem a SBS bude patřit:

§  kontrola celého Areálu – propustková ochrana (vstup oprávněných osob, vozidel) a celoplošná ochrana (dodržování Provozního řádu, dohled svěřených technologií a zajištění veřejného pořádku);

§  kontrola uzavření a neporušení vchodů do Budovy;

§  kontrola a řízení vjezdu a pohybu dopravních prostředků a osobní dopravy v rámci Areálu;

§  dohled nad kontrolním vstupním systémem, parkovacím systémem a dalšími systémy zabezpečujícími bezpečnost společných prostor Budovy;

§  koordinace postupu při požárech, zajištění funkce požární hlídky;

§  spolupráce s kompetentními specialisty v oblasti PO a BOZP;

§  sledování dodržování Provozního řádu;

§  řešení ztrát a nálezů.

Pronajímatel prostřednictvím SBS zabezpečuje bezpečnost společných prostor Budovy a Areálu. Podnájemce je zodpovědný za bezpečnost v rámci vlastních pronajatých prostor.

 

Nájemce a jeho Blízké osoby a Návštěvníci jsou v rámci jejich pohybu v Areálu povinni dodržovat Bezpečnostní předpisy uvedené v této časti 7 a plnit pokyny SBS v rozsahu jejich svěřené působnosti. Dále se od Podnájemce očekává, že bude nápomocný při prevenci a vyšetřování bezpečnostních a jiných incidentů, které jsou v rozporu se zákonem nebo bezpečnostními předpisy.

 

Ochrana objektu je zajišťována prostřednictvím odborné firmy. Činnost je prováděna podle následujícího harmonogramu:

 

Bezpečnostní operační středisko: Po – Ne 24 hod – řízení členů SBS, monitorování signalizačních a řídících systémů objektu, ohlašovna požáru, vedoucí směny;

8.2.    Kontrola vstupu do prostoru Podnájemce

Podnájemce je odpovědný za kontrolu vstupu a výstupu do/ze svých prostor.

8.3.    Ostraha v Areálu

8.3.1.  Ostraha v Areálu

SBS provádí nepravidelnou online ostrahu v Areálu za účelem zvýšení bezpečnosti a minimalizování možností pro kriminální činnost. Podnájemce zvyšuje bezpečnost tím, že řádně zabezpečí pronajaté prostory, vozidlo a cennosti a oznámí SBS jakoukoliv podezřelou aktivitu. Pronajímatel nezodpovídá za škody způsobené Podnájemci kriminální činností v Areálu. Ty budou předmětem dalšího vyšetřování ve smyslu platné legislativy.

Za mimořádnou událost je považován také neuzamčený vstup do prostor Podnájemce, neuzamčené dveře vedoucí z ulice do objektu. V takovém případě pracovník SBS služby telefonicky vyrozumí odpovědnou osobu Podnájemce a vyčká jejího příjezdu či pokynu.

8.4.    Systémy CCTV a EZS

Prostory, které jsou monitorovány kamerovým systémem jsou označeny informačními cedulemi.

8.4.1.  CCTV – bezpečnostní kamerový systém

Bezpečnostní kamerové systémy (CCTV) jsou umístěny v Garáži, u vnějších vstupů do Budovy a ve všech podlažích včetně střechy. Provoz CCTV podléhá příslušným ustanovením zákona č. 101/2000 Sb., zákona o ochraně osobních údajů.

8.4.2.  EZS – Elektronický zabezpečovací systém

Budova je vybavena elektronickým zabezpečovacím systémem. Detekce narušení je zajištěna systémem magnetických kontaktů, instalovaných do otevíravých částí fasád Budovy (dveře, okna) v 1. NP. Pokud si Podnájemce instaloval ve vlastních pronajatých prostorech elektronické zabezpečovací zařízení, je povinen o této skutečnosti informovat Pronajímatele a v případě potřeby technické nebo organizační koordinace fungování těchto systémů, s Pronajímatelem písemně dohodnou detaily jejich fungování a případnou součinnost.

9.      BEZPEČNOSTNÍ INCIDENTY A INFORMACE OHLEDNĚ BEZPEČNOSTI

9.1.    Požární evakuační plán

V případě požáru, zakouření prostor nebo jiného nebezpečí se řídí Podnájemce, Blízké osoby, Návštěvníci a ostatní osoby nacházející se v Areálu následujícím bezpečnostním nouzovým plánem. Podnájemci jsou povinni seznámit své Blízké osoby s obsahem Požárního evakuačního plánu.

 

Požární evakuační plán upravuje postup při evakuaci osob a materiálu z objektu zasaženého nebo ohroženého požárem. Při evakuaci je nutno zachovat klid a uposlechnout všech pokynů členů evakuačního týmu a členů preventivních požárních hlídek. Evakuace musí být provedena tak, aby byla záruka, že v ohroženém prostoru nikdo nezůstal. Cesty pro evakuaci jsou označeny tabulkami a musí zůstat volné.

OHLAŠOVNA POŽÁRU JE NA BEZPEČNOSTNÍM OPERAČNÍM STŘEDISKU

LINKA +420 721843117

Za vyhlášení evakuace a její řízení odpovídá SBS. Evakuace je vyhlášena voláním „Hoří“, sirénou nebo Evakuačním rozhlasem. Evakuaci budou zajišťovat požární hlídky (pracovníci SBS a Správce).

Kontrolu počtu evakuovaných osob zajišťují za jednotlivé nájemní prostory Vedoucí pracovníci těchto Podnájemních prostor.

9.1.1.  Evakuace osob

Evakuace osob se řídí Požárním evakuačním plánem uloženým na Bezpečnostním operačním středisku. Evakuační cesty jsou označeny informačními cedulemi. Evakuaci řídí odpovědný pracovník SBS nebo jím pověřená osoba.

9.1.2.  Zamezení šíření požáru

Uzavřete všechny přístupové dveře k místnosti původu ohrožení. Tímto je uzavřen dotčený požární úsek – oheň je tak uzavřen v tomto úseku.

Uzavřete dveře místnosti původu ohrožení. To pomůže (v případě požáru) udržet oheň a kouř delší dobu v rámci této místnosti.

9.1.3.  Spustit poplach

§  Jděte k nejbližšímu hlásiči požáru a aktivujte poplach nebo událost ohlaste na Ohlašovně požáru – Bezpečnostním operačním středisku, které má za povinnost nahlásit incident hasičskému záchrannému sboru

§  Zde poskytněte následující informace:

§  Povaha ohrožení: požár, potřeba lékařské pomoci atd.;

§  Úplná adresa;

§  Poschodí, název Podnájemce, číslo místnosti.

9.1.4.  8.První pomoc

§  Poskytněte zraněným základní první pomoc.

§  Přivolejte lékařskou pohotovost na čísle 155 a poskytněte následující informace:

§  Povaha zranění;

§  Úplná adresa;

§  Poschodí, název Podnájemce, číslo místnosti.

§  Oznamte událost na Bezpečnostní operační středisko;

§  Poskytněte mu tytéž informace jako lékařské pohotovosti.

9.1.5.  Opatření proti požárnímu ohrožení

V případě možného ohrožení informujte bezodkladně Bezpečnostní operační středisko nebo pracovníka SBS.

Pokud to povaha ohrožení umožňuje a jeho rozsah je nižší a limitovaný na jeden objekt (např. doutnající odpadkový koš), použijte hasicí přístroj na uhašení. Nikdy nepodnikejte opatření proti ohrožení, pokud:

§  neumíte zacházet s příslušným zařízením;

§  nemáte vhodný nástroj nebo vybavení;

§  je rozsah ohrožení velký a hrozí jeho rozšíření

O incidentu a jeho průběhu informujte Bezpečnostní operační středisko nebo pracovníka SBS, pokud jste tak již neučinili

 

POKYNY:

§  Aktivujte hlásič alarmu;

§  Informujte Ohlašovnu požáru – Bezpečnostní operační středisko nebo pracovníka SBS;

§  Uzavřete všechny požární oblasti – dveře k oblasti, ve které je požár;

§  Pokud je to možné, použijte přenosné hasicí přístroje;

§  Evakuujte prostor – viz bod 8.2 („Postup pro evakuaci objektu nebo poschodí“);

§  Shromážděte se v určeném prostoru;

§  Nepodléhejte panice.

ZÁKAZY:

Pokud se nejedná o malý požár, nepokoušejte se ho uhasit dříve, než informujete Ohlašovnu požáru nebo informujete SBS!

9.1.6.  Zjištění kouře nebo zápachu:

POKYNY:

§  Okamžitě telefonicky kontaktujte Bezpečnostní operační středisko;

§  Neaktivujte hlásič požáru, když pouze cítíte kouř – SBS může lokalizovat jeho zdroj.

9.1.7.  Viditelný kouř

POKYNY:

§  Aktivujte hlásič alarmu;

§  Informujte Ohlašovnu požáru – Bezpečnostní operační středisko nebo pracovníka SBS;

§  Uzavřete všechny požární oblasti – dveře k oblasti, ve které je požár;

§  Pokud je to možné, použijte přenosné hasicí přístroje;

§  Postupujte směrem ke schodišti;

§  Evakuujte prostor – viz bod 8.2 („Postup pro evakuaci objektu nebo poschodí“);

§  Shromážděte se v určeném prostoru;

§  Nepodléhejte panice.

9.2.    Postup pro evakuaci objektu nebo poschodí

Je povinností Podnájemce zajistit, aby jeho Blízké osoby věděly, kdo je jeho koordinátorem pro postup při požáru a kdo jsou zástupci tohoto koordinátora.

Rovněž je povinností Podnájemce zabezpečit, aby jeho Blízké osoby znaly evakuační plány pronajatých prostor Podnájemce, jejichž vypracování je povinen zabezpečit Podnájemce.

Evakuační plány společných prostor Budovy jsou vyvěšeny ve výtahových lobby Budovy.

Další evakuační plány společných prostor Budovy Podnájemci odevzdal Pronajímatel nebo Správce.

 

Všechna rozhodnutí o evakuaci pronajatých prostor musí být vykonána odpovědnou osobou uvedenou v požárních směrnicích Nájemce nebo v její nepřítomnosti členem managementu, a to až do doby příchodu požárních hlídek nebo hasičů, kteří následně převezmou řízení veškerých činností.

POKYNY:

§  Řiďte se pokyny osob pověřených koordinací evakuace poschodí nebo jejich zástupců;

§  Na evakuaci objektu použijte schodiště;

§  Při odchodu uzavřete dveře své kanceláře;

§  Požární hlídky Podnájemce zkontrolují všechny kanceláře, toalety, sklady atd.;

§  Vytvořte evakuační zástup;

§  Hovořte co nejméně;

§  V uzavřených schodištích se přidržujte zábradlí;

§  Poslouchejte, zda nezaslechnete pokyny a řiďte se jimi;

§  Zachovejte klid;

§  Věnujte zvláštní pozornost postiženým a zraněným osobám – viz postup pro evakuaci postižených osob z objektu nebo poschodí uvedený níže;

§  Po evakuování objektu se přesvědčte, zda všechny vaše Blízké osoby a Návštěvníci jsou v bezpečí a zda dorazili do určené oblasti – nesrovnalosti hlaste řídícímu evakuace;

§  Neběhejte a nepodceňujte paniku.

ZÁKAZY:

§  Jakmile opustíte prostory, nevracejte se pro kabáty, peněženky apod.;

§  Na schodišti dávejte pozor na personál Správce, Pronajímatele nebo hasiče, kteří směrují nahoru po schodišti, aby zakročili proti zdroji ohrožení;

§  Nevracejte se do vašich prostor, dokud SBS neukončí evakuaci a neinformuje Podnájemce o pominutí nebezpečí.

 Podnájemce zajistí, aby SBS měla k dispozici jména všech tělesně postižených osob z řad jeho Blízkých osob.

9.2.1.  Tělesně postižené osoby

§  Pro každou tělesně postiženou osobu by měla být určena jedna nebo více osob, které jí pomohou v případě ohrožení;

§  Tyto osoby by měly zajistit, že všechny postižené osoby budou bezpečně přemístěny ke schodišti objektu;

§  Zeptejte se této osoby, jak je jí možné nejlépe pomoci;

§  Pokud je třeba, požádejte o pomoc spolupracovníka a sneste postiženou osobu dolů po schodišti;

§  Určená osoba by měla zůstat s postiženým až dokud nedorazí hasičský sbor, záchranná služba apod.

9.2.2.  Zrakově postižené osoby

§  Pro každou zrakově postiženou osobu by měla být určena jedna nebo více osob, které jí pomohou v případě ohrožení;

§  Tyto osoby by měly zajistit, že všechny zrakově postižené osoby budou bezpečně přemístěny ke schodišti objektu a do bezpečí;

§  Určená osoba by měla zůstat s postiženým až dokud nedorazí hasičský sbor, záchranná služba apod.

9.3.    Všeobecná pravidla požární bezpečnosti, protipožární pravidla a BOZP

Podnájemce je povinen řídit se pravidly protipožární bezpečnosti pro Areál (požární poplachové směrnice a požární evakuační plán jsou umístěny na každém poschodí).

 

Podnájemce je povinen dodržovat všechny všeobecně závazné právní předpisy, jakož i závazná rozhodnutí a jiné správní akty vydané orgány veřejné moci, vztahující se k Předmětu podnájmu, Budově a jejich užívání. Podnájemce je v celém rozsahu odpovědný za plnění úlohy ochrany před požáry v Předmětu podnájmu ve smyslu účinných obecně závazných právních předpisů.

Podnájemce na sebe dále přebírá všechny povinnosti vyplývající z obecně závazných právních předpisů v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (dále jen „BOZP“), v jejichž smyslu bude zajišťovat BOZP v celém Předmětu podnájmu a za ni i v celém rozsahu zodpovídat.

§  Provozování ohlašovny požárů umístěné v Bezpečnostním operačním středisku

§  Protipožární hlídky ve společných prostorech plní především tyto následující povinnosti:

§  přebírání informací o případech nouze a zalarmování požárního sboru;

§  hašení požáru, pokud to situace dovoluje; pomáhat při hašení požáru v pronajatých prostorech;

§  pomáhají při evakuaci ze společných prostor;

§  pomáhají při shromažďování materiálů na jedno místo a zajišťují tyto materiály proti krádeži;

§  podílejí se na zajištění volného přístupu pro hasiče;

§  ovládají technologie k zabezpečení vhodných technických podmínek, jako např. vypnutí elektřiny, plynu, uzavření vody atd.;

§  dozorují dodržování opatření na zamezení vzniku a šíření požáru v objektu;

§  kontrolují vybavenost pronajatých prostor hasicími přístroji, funkčnost požárních vodovodů a přístup k nim, přístup k hlavním uzávěrům rozvodných zařízení energií a průchodnost únikových a nouzových východů, únikových a zásahových cest;

§  provádí při vzniku požáru nezbytná opatření k evakuaci osob a zdolávání požáru

9.4.    Pravidla protipožární prevence:

§  Udržovat řád na pracovišti i v jeho blízkosti;

§  Nájemce je povinen před zahájením činnosti písemně informovat Správce o rizicích vyplývajících z charakteru jím vykonávaných činností v pronajatých objektech/prostorech, která  mohou ohrozit bezpečnost a zdraví osob a způsobit škody na majetku (stavební úpravy, skladování hořlavin, jedů, apod.);

§  Udržovat v platnosti revize a kontroly zařízení Nájemce podle platné legislativy;

§  Skladování zápalných materiálů a kapalin v uzavřených kovových skříních. V blízkosti pracoviště by se mělo nacházet pouze minimální množství takových látek, přičemž by měly být umístěny ve schválených bezpečnostních nádobách;

§  Dodržovat zákaz kouření v Budově;

§  Okamžitě hlásit jakékoliv nebezpečí požáru nebo porušení požárních směrnic na Bezpečnostní operační středisko; 

§  Obeznámit se s umístěním přenosných hasicích přístrojů, hadicových zařízení (požárních vodovodů) v Budově, s umístěním hlásičů požáru a umístěním nouzových východů na poschodí Nájemce;

§  Vybavit nájemní prostory speciálními hasicími přístroji, pokud se v dané oblasti nacházejí nebezpečné materiály nebo zařízení.

Zákazy:

§  Nevysypávat popelníky do odpadkových košů;

§  Nekouřit a nezapalovat zápalky v blízkosti lehce vznětlivých materiálů;

§  Nepřetěžovat elektrické zásuvky. Nezapojovat do elektrických zásuvek zařízení s vysokým příkonem;

§  Nepoužívat poddimenzované nebo odlehčené prodlužovací kabely;

§  Neblokovat uličky, chodby a nouzové východy;

§  Nenechávat na pracovišti odpad z více než jednoho dne;

§  Nenechávat kancelářskou techniku ani jinou techniku v činnosti bez dozoru.

9.4.1.  Postupy při hrozbě uložení bomby

9.4.2.  Postup pro telefonování (při hrozbě uložení bomby)

Žádné oznámení nebo informace této povahy nesmí být podceňováno nebo zanedbáno.

Pokud přijmete výhružný telefonát, měli byste se řídit následujícím postupem:

§  Na začátku hovoru je nutno pozorně poslouchat, nepřerušovat volajícího;

§  Teprve potom lze případně položit otázky, např.:

§  Kde se bomba nachází?

§  Kdy má bomba explodovat?

§  Co máme udělat, abychom zabránili ublížení na zdraví?

§  Jak vypadá bomba?

§  Jaká je to bomba?

§  Jakým způsobem se přivede k výbuchu?

§  Proč jste umístil tuto bombu?

§  Informujte volajícího, že pokud bomba vybuchne v uvedeném čase, mohlo by to způsobit vážné zranění mnoha nevinných lidí;

§  Snažte se o dialog a veďte telefonický rozhovor co nejdéle;

§  Požádejte volajícího, aby znova zopakoval to, co vám řekl. Zapište si obsah zprávy – i doslovně pokud je to možné;

§  Věnujte zvýšenou pozornost zvukům v pozadí, které by mohly napovídat o místě, ze kterého byl telefonát uskutečněn;

§  Pozorně poslouchejte, zda v hlase volajícího není znatelný přízvuk nebo vady řeči, které by se daly využít na jeho případnou identifikaci;

§  Ihned jak volající položí telefon, oznamte získané informace na Bezpečnostní operační středisko a policii na čísle 158;

9.4.3.  Postupy pro prohledávání (při hrozbě uložení bomby)

Pokud vznikne potřeba prohledat prostory Budovy, řiďte se následujícím postupem:

§  Požádejte všechny osoby užívající pronajaté prostory, aby prohledaly bezprostřední okolí svého pracoviště a ohlásily výskyt neidentifikovatelných objektů;

§  Pokud se najde podezřelý objekt, je třeba to okamžitě nahlásit na Bezpečnostní operační středisko a policii na čísle 158.

9.4.4.  Postupy pro evakuaci (při hrozbě uložení bomby)

§  Pokud se najde jakýkoliv podezřelý objekt, který by mohl být bombou, Budova musí být okamžitě evakuována. Po oznámení Pronajímatele Správci, SBS nebo policii se všechny osoby nacházející se v pronajatých prostorech musí odebrat k příslušným nouzovým východům a pokračovat směrem ven z Budovy.

V žádném případě objektem nemanipulujte, nedotýkejte se a nezakrývejte objekt.

9.4.5.  Postup v případě výpadku elektrického proudu

V případě výpadku elektrického proudu se řiďte následujícím postupem:

§  Volejte Bezpečnostní operační středisko a neopouštějte vaši pozici;

§  Odpojte nebo vypněte vařiče a podobné spotřebiče;

10.  Dodávky zboží a převážení nákladu

V případě, že Podnájemce zamýšlí do/ze svých pronajatých prostor stěhovat větší množství nákladu (nábytek, stavební materiály, kancelářské potřeby apod.) je nezbytné, aby Správce o tomto úmyslu předem informoval, minimálně však, nebude-li dohodnuto jinak, 5 dní před plánovaným stěhováním a vzájemně si dohodli režim.

 

Podnájemce je zodpovědný za koordinaci všech pohybů zboží a za to, aby předem obeznámil dodavatele s bezpečnostními postupy, čímž zabrání zbytečným zdržením. Práce jako demontáž nebo převážení jakýchkoliv bezpečnostních schránek, nákladů, nábytku nebo neskladných materiálů jakéhokoliv druhu musí probíhat způsobem a v době, kterou bude průběžně určovat Správce s přihlédnutím k okolnostem.

 

Správce a SBS má právo kontrolovat obsah navezeného a vyvezeného materiálu z Budovy.

10.1. Kurýrní a poštovní služby

10.1.1.     Kurýrní služby

Zástupci jednotlivých kurýrních služeb se musí vždy po příchodu do objektu nahlásit Podnájemci. Pro účely parkování slouží režim krátkodobého parkování (30 minut) v Areálu, vyhrazené pro Návštěvníky, viz. bod 3.5.2, nebo zásobovací záliv.

Pro vstup kurýra do kontrolované zóny Budovy platí režim Návštěvníka.

10.1.2.     Poštovní služby – obyčejná zásilka

Poštovní doručovatel doručí obyčejnou poštovní zásilku Podnájemci.

V případě podezřelé zásilky je povinen takovou zásilku nepřijmout, nebo přijmout a ohlásit zásilku na policii 158.

10.1.3.     Poštovní služby – doporučená zásilka

Pro poštovního doručovatele platí stejná pravidla jako pro Návštěvníka. Poštovní doručovatel se ohlásí příslušnému Podnájemci v Areálu a odpovědná osoba si od Doručovatele doporučenou poštu přebírá.