PROVOZNÍ ŘÁD OBJEKTU
GARÁŽE PROCHÁZKA
Drtinova 324 /9 ,150 00, Praha 5, Smíchov
Datum vydání: 12 / 2024
Schválil
a vydal: Tomáš Procházka
1.
Vymezení pojmů
Pro účely tohoto Provozního řádu mají v něm používané výrazy
a zkratky následující význam (uváděné v abecedním pořadí):
1.1.
Areál
znamená území tvořené pozemky v okolí Budovy, které jsou
vyznačené v Plánu A1 viz níže případně jinými pozemky;
Bezpečnostní
operační středisko – znamená středisko uvedené v bodě 7;
Blízká
osoba – znamená ve vztahu ke konkrétnímu Podnájemci jeho zaměstnance,
člena orgánu, prokuristu a jiného zástupce, resp. představitele
s obdobným blízkým vztahem k Podnájemci. Za Blízkou osobu se
nepovažuje Návštěvník;
1.2.
Budova
znamená Budovu nacházející se v ulici Drtinova 324 / 9, 150 00,
Praha 5, Smíchov, postavenou na pozemcích parcelní číslo 3057 (dále jen “GARÁŽ ”).
Budova je blíže popsána v bodě 3.1 a půdorysně zachycena
v grafické příloze níže v této části 1;
Provozní
řád – znamená tento Provozní řád ve znění případných změn
a doplňků;
Únikové cesty– znamenají
cesty specifikované v grafické příloze uvedené níže v této části 1;
Podnájemce – znamená
fyzickou nebo právnickou osobu, která má v podnájmu nebytové prostory
a/nebo parkovací místa v Komplexu GARÁŽE. Provozní řád se v rozsahu
vyplývajícím z povahy věci přiměřeně použije i na fyzickou nebo právnickou
osobu, které sice skončil podnájemný vztah k nebytovým prostorům
a parkovacím místům v Komplexu GARÁŽ, avšak ještě nevyklidila a
nevrátila předmět nájmu Pronajímateli. Použitím výrazu Podnájemce
v Provozním řádu se odkazuje současně i na jeho Blízké osoby, ledaže
z kontextu použití nebo výslovného omezení nepochybně vyplývá něco
jiného;
Podnájemní
smlouva – znamená ve vztahu ke konkrétnímu Podnájemci podnájemní smlouvu
uzavřenou s Pronajímatelem, který si pronajímá nebytové prostory a/nebo
parkovací místa v Komplexu GARÁŽE;
Návštěvník – znamená
dodavatele, zákazníka, klienta, obchodního partnera nebo jiného návštěvníka
Podnájemců, který přichází do Budovy zejména za účelem setkání s Podnájemcem
nebo za účelem zařízení nějaké záležitosti Podnájemců, resp. záležitosti pro Podnájemce.
Za Návštěvníka se nepovažuje Podnájemce, Blízka osoba, Pronajímatel ani
Správce;
1.3.
Garáž
§ společná
garáž nacházející se na 1.a 2. Nadzemním podlaží Budovy
§ Budova má
vlastní vjezd a výjezd do garáží;
§ Pěší trasa
v Garážích a Areálu není vyznačena;
§ Jednotlivá
stání vozidel jsou viditelně očíslována;
§ Sloupy
jsou vyznačeny žlutými a černými pruhy Z9;
§ Rozměry
běžných parkovacích stání jsou 2,5 x 5,3 m;
§ Výška
stropu v garážích umožňuje průjezd vozidlům s výškou maximálně do 1,9m.
Maximální celková délka vozidla je 5 m a šířka 1,9 m;
§ Mimo
parkovací místa je stání přísně zakázáno, zejména na průjezdových trasách;
Osvětlení – garáže jsou osvětleny zářivkovým osvětlením
ovládaným pohybovými čidly, schodiště je rozsvěceno pohybovými čidly, v
prostoru garáží je umístěno nouzové osvětlení pro případ výpadku elektřiny
Podlahy – Podlaha v garážích je betonová s izolujícím
nehořlavým nátěrem. Údržbu a očištění podlahy může provádět pouze pověřená
autorizovaná firma. Vlastností hromadných garáží je, že dešťová voda nebo sníh
jsou zavlečeny do garáže na podvozcích vozidel, odkapávají na podlahu a tvoří
kaluže s nebezpečím uklouznutí do doby, než obsluha vodu odstraní.
Pronajímatel
–
znamená: Tomáš Procházka, se sídlem V Rovinách 555/99, 140 00, Praha 4;
IČO 876 14 707, nebo jinou osobu, která se stane jejím
právním nástupcem v postavení pronajímatele v podnájemních vztazích
týkajících se nebytových prostor a parkovacích míst patřících ke GARÁŽI;
SBS – znamená
strážní bezpečnostní službu zabezpečující na základě pověření Pronajímatele
ochranu GARÁŽE;
Správce – znamená osobu uvedenou v bodě 2.3 a/nebo jinou osobu(y), kterou(é) Pronajímatel pověří zabezpečením provozu a správy GARÁŽE, resp. jeho části nejpozději po vydání Provozního řádu a jejichž totožnost Pronajímatel písemně oznámí Podnájemci;
PLÁN A1
2.
Preambule
2.1. Cíl
Cílem Provozního řádu je základním způsobem popsat Areál a
stanovit pravidla jeho organizace, provozu a správy v zájmu zachování
bezpečnosti, dobré pověsti a udržování pořádku v Areálu.
2.2. Závaznost
Provozního řádu pro Podnájemce
Provozní řád je závazný pro Podnájemce v rozsahu a od
okamžiku vyplývajícího z Podnájemní smlouvy. Podnájemce je povinen
zajistit dodržování Provozního řádu svými Blízkými osobami v celém rozsahu
a zodpovídá za porušení Provozního řádu ze strany svých Blízkých osob.
Dodržování Provozního řádu dalšími osobami se vztahem k Podnájemci (např.
Návštěvníci) je Podnájemce povinen zajistit jen v případě a v
rozsahu, jak je uvedené v Podnájemní smlouvě, nebo Provozním řádu
a jen v tomto rozsahu zodpovídá za porušení Provozního řádu těmito
osobami.
Porušení Provozního řádu může v případech vyplývajících
z Podnájemní smlouvy příp. ze zákona představovat porušení Podnájemní
smlouvy s příslušnými právními následky.
2.3. Ustanovení
Správce a jeho činnost
Pronajímatel na základě smlouvy o výkonu technické správy
nemovitosti ustanovil za Správce Areálu společnost [správu aktuálně vykonává
Pronajímatel]. Činnosti, povinnosti a pravomoci Správců jsou stanoveny
smlouvou o výkonu technické správy nemovitosti a Provozním řádem.
2.4. Změny
a dodatky Provozního řádu
Pronajímatel si vyhrazuje právo Provozní řád měnit a doplnit
podle potřeby. Změny, aktualizace a dodatky Provozního řádu vydává
Pronajímatel písemnou formou v souladu s Podnájemní smlouvou
a předá ji Podnájemci způsobem vyplývajícím z nájemní smlouvy. O
změnách Provozního řádu bude Podnájemce informován nejméně 30 dní předem. Pro
závaznost změn a dodatků Provozního řádu platí bod 2.2 přiměřeně.
3. Informace
o Budově a režim přístupu
3.1.
Všeobecné informace o Budově
§ GARÁŽ je Garážový objekt s přidruženými provozovnami.
§ situovaný v ulici Drtinova 324 / 9, 150 00, Praha 5.
§ Komplexní plán Budovy byl zpracován tak, aby následoval svou
historickou identitu vycházející z 30. let 20. století.
§ GARÁŽ je moderní Budova, zaměřující se na vše kolem aut,
v prostorách je možné využít služby Autoservisu, myčky, čerpací stanice,
uskladnění pneumatik, kanceláře správy a další.
3.1.1. Technické
údaje
§ Budova má dvě nadzemní společná podlaží, a střechu s
technologickými zařízeními – výfukové ventilátory odpadního vzduchu z garáží.
§ Konstrukce stavby je navržena jako monolitický železobetonový
skelet hlavní část, kde jsou umístěny parkovací místa, skladové prostory
a technologické místnosti je navržen jako dvoupodlažní.
§ GARÁŽ jsou využita jako garáže s parkovacími místy pro osobní
automobily, skladové prostory, kolárna, technické a provozní zázemí Budovy
(kotelny, strojovny apod.).
3.2.
Kouření
V celé Budově jakož i v Areálu je přísný zákaz kouření !!! |
POZOR!
V případě
porušení zákazu kouření mimo prostor k tomu určených bude viník penalizován
pokutou ve výši 1 000,- Kč včetně DPH.
3.3. Režim
vstupu do Areálu
3.3.1.
Přístup Podnájemce do Areálu
§
Budova je
přístupná Podnájemci hlavními vstupy a vjezdy do Budovy 24 hodin denně, 7 dní
v týdnu.
§ V jiném čase může Podnájemce vstoupit volně do Budovy pouze,
pokud je oprávněnou osobu. Za „oprávněnou osobu“ se považuje osoba, má platnou
smlouvu o podnájmu, která umožňuje vstup do chráněné zóny přes vjezdová vrata,
nebo vstupní dveře do Budovy. Pokud se Podnájemce v konkrétním případě
nemůže považovat za oprávněnou osobu, vztahuje se na něj režim přístupu do Budovy
platný pro Návštěvníky.
3.3.2.
Přístup Návštěvníka do Budovy
§ Budova je přístupná Návštěvníkům vstupy 1.
NP a 2.NP přes vstupní dveře a vjezdová vrata
Budovy. Vstup Návštěvníka do prostor Podnájemce si zajišťuje Podnájemce.
§
Režim Návštěvníka se vztahuje i na pracovníky
kurýrních a poštovních služeb, dodavatelských a řemeslných firem, zákazníků
Podnájemce apod.
§
Návštěvník musí v případě výzvy
Provozovatele, nebo Správce prokázat a sdělit účel pohybu v prostorách Budovy.
§ Návštěvníkovi nebude umožněn vstup do chráněné zóny, pokud
porušuje pravidla stanovená tímto provozním řádem, chová se hrubě vůči ostatním
osobám nebo svým zevnějškem vzbuzuje pohoršení.
§ Návštěvník může vstoupit do Budovy a vystoupit z Budovy jen
v doprovodu Nájemce, který je oprávněnou osobou ve smyslu bodu 3.2.1.
3.3.3.
Přístup Podnájemce a Návštěvníka do
Budovy Garáž
§ Garáž je přístupná pro Podnájemce automaticky prostřednictvím přístupového
systémů s parkovacím oprávněním v režimu 24/7.
§ Návštěvník při vjezdu do Garáže použije parkoviště vyhrazené pro
Návštěvníky. Garáž je pro vjezd Návštěvníka přístupná 24/7.
§ V případě, že Podnájemce zaregistruje pohyb podezřelé osoby, u které vzniká odůvodněné podezření, že se pohybuje v Garáži, aniž by disponovala platné oprávnění, vyvine přiměřené úsilí, aby v co nejkratším čase nahlásil pohyb této osoby na Bezpečnostní operační středisko.
3.4. Vstupní
karta
Podnájemce odpovídá za to, aby svým Blízkým osobám zajistil
prostřednictvím Pronajímatele platný vstup. V případě, že se ukončí
zaměstnanecký, resp. jiný poměr Blízké osoby s Podnájemcem (t.j. osoba
ztratí postavení Blízké osoby), Podnájemce odpovídá za odebrání platné vstupní
karty této osobě a vrácení karty Pronajímateli.
V každém případě Podnájemce odpovídá za ztrátu nebo zneužití přidělených vstupních karet, o této skutečnosti je povinen neprodleně informovat Pronajímatele. Odpovědnost Podnájemců je omezena okamžikem, kdy jsou ztráty nebo zneužití nahlášeny Pronajímateli nebo na Bezpečnostní operační středisko. |
Po zablokování ztracené nebo zneužité vstupní karty je Podnájemce
povinen požádat Pronajímatele o novou vstupní kartu. Vydání náhradní
vstupní karty Podnájemci je zpoplatněno částkou 100,- Kč bez DPH.
3.5. Klíče
§ Podnájemce
bude moci na vlastní náklady instalovat vlastní Bezpečnostní systémy.
§
V Areálu bude integrovaný tzv. systém
generálního klíče. Systém bude instalovaný na všechny dveře technických
místností, stoupaček, schodišť apod. Systém generálního klíče bude instalován
standardně i na vstupních dveřích Podnájemního prostoru a skladových
prostor. Podnájemce je povinen odevzdat Pronajímateli minimálně 2 telefonní
kontakty na odpovědné osoby, které budou kontaktovány v případě vzniku
mimořádné nebo nouzové události. Pronajímatel garantuje, že generální klíč bude
použitý právě pouze v případě mimořádné, resp. nouzové události (jako je
požár, technická havárie a podobně) v souladu s podmínkami
Podnájemní smlouvy. Evidence použití klíče je vedená v knize služeb SBS.
Do knihy služeb jsou zaznamenána
všechna použití klíčů s uvedením důvodu a jména osoby, která klíče
použila.
§ V případě odcizení nebo ztráty klíče od vstupních dveří Podnájemního prostoru Podnájemce je Podnájemce povinen o uvedené skutečnosti informovat Pronajímatele a v případě potřeby požádat o dodání nového klíče. Vydání nového klíče se Podnájemci zpoplatní ve výši 800,- Kč bez DPH.
4.
Parkování
§ Provoz
garáží je samoobslužný.
§
Do garáží není povolen vjezd vozidlům nadměrně
znečistěným (bláto, sníh). Vozy, které jsou nadměrně znečištěné nebo nejsou dle
platné vyhlášky očištěny od sněhu, anebo kterým unikají pohonné hmoty či oleje,
nemají povolen vjezd do garáže. Pokud dojde k znečištění parkovacího místa, je
nájemce povinen ihned zajistit úklid na vlastní náklad.
§ Je
zakázáno vyjíždět a vjíždět těsně za vpředu jedoucím vozidlem. Při porušení
tohoto zákazu nese řidič vozidla plnou odpovědnost za případné poškození
zařízení garáží či vozidla.
§ V případě,
že je vozidlo nepojízdné a zůstane stát na uvedených komunikacích, majitel
vozidla okamžitě informuje pracovníky správy objektu, telefonicky na správu
objektu. Pak vozidlo neprodleně odtlačí nebo zajistí jeho odtažení tak, aby
nebránilo plynulému provozu. Jestliže tak neučiní, bude vozidlo odtaženo na
jeho náklady.
§ Vozidla
musí být zaparkována tak, aby žádnou svojí částí nepřesahovala do sousedního
stání, pokud možno uprostřed parkovacího místa. Pokud se parkovací stání
nachází u vstupu do skladu nebo technické místnosti, je třeba ponechat
dostatečný prostor pro snadný přístup do dané místnosti.
§ Vozidla je
doporučeno parkovat jízdou couváním. Následný výjezd jízdou popředu zajistí
vyšší bezpečnost provozu. Při vyjíždění couváním je řidič povinen zajistit
bezpečnost provozu způsobilou a náležitě poučenou osobou.
§ Vyhrazené
stání na parkovišti nelze využívat jako skladiště, tzn., že na něm nesmí být
odkládány žádné předměty ani součásti auta. Zvláště skladování nebezpečných
látek, jako například pohonných látek, je v uvedených prostorách přísně
zakázáno.
§ V celém
prostoru garáží, na parkovacím stání jakož i na příjezdové/výjezdové komunikaci
je zakázáno provádět jakékoli opravy vozidel, včetně mytí a údržby vozidel,
jakož i provádění jakýchkoliv oprav, s výjimkou výměny rezervního kola.
§ V garážích
není povoleno skladovat jakékoliv předměty bez souhlasu Pronajímatele, zvláště
pak hořlaviny a jiné nebezpečné látky. Rovněž není povoleno nechávat ve vozidle
vznětlivé a výbušné předměty.
§ V
prostorách garáže není povolena manipulace s otevřeným ohněm, kouření,
skladování a přelévání pohonných hmot.
§ Nájemce je
povinen dodržovat zásady bezpečné jízdy, věnovat zvýšenou pozornost chodcům a
dbát na to, aby nedošlo k poškození ostatních parkujících vozidel.
§ Podnájemce
musí dodržovat v pronajatých a společných prostorách předpisy o požární ochraně
a o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci.
§ Pronajímatel
neručí za věci a hodnoty uložené ve vozidlech nájemců.
§ Parkující
rezidenti zaparkují na místech, která jsou vyhrazena pro jejich firmu, popř.
pro konkrétní vozidlo.
§ Parkující
rezidenti užívají pronajatá parkovací místa v souladu s podnájemní smlouvou.
§ Uživatel,
ani jeho návštěvy nesmí používat jiné parkovací místo, než je v souladu s
podmínkami jeho podnájemní smlouvy.
§ V prostoru
garáží se mohou pohybovat děti do 15 let pouze v doprovodu dospělé osoby.
§ Pěší
provoz v prostoru garáží je povolen pouze po trasách vedoucích od zaparkovaného
vozidla k východu s výjimkou kontrolních pochůzek pověřených osob. Podle
platných předpisů je pobyt osob v garážích limitován maximální délkou 30 min.
§ V celém
prostoru garáží platí přísný zákaz kouření.
§ V zájmu
všech uživatelů garáží je zakázáno nechávat běžet motory déle, než je nezbytně
nutná doba.
§ Před
nasávací a výdechové otvory vzduchotechniky nesmí být umísťovány předměty,
které by bránily proudění vzduchu.
§ V prostoru
garáží jsou jeho uživatelé povinni řídit se platnou vyhláškou o pravidlech
silničního provozu (zejména přednost zprava, používání výstražných trojúhelníků
na vozovce, dopravního značení pro práci na vozovce a signálního osvětlení) a
respektovat dopravní značení i veškeré další pokyny na značkách v oblasti
garáží i na podzemní komunikaci.
§ Podnájemce
je povinen dodržovat zásady bezpečné jízdy, věnovat zvýšenou pozornost chodcům
a dbát na to, aby nedošlo k poškození ostatních parkujících vozidel.
§ V garážích
je povolena max. rychlost 20 km/hod. Překročení této rychlosti je považováno za
vážný přestupek ohrožující život a zdraví ostatních uživatelů parkoviště.
§ Jízda v
garážích je možná výhradně s rozsvícenými potkávacími světly.
§ V garážích
je zakázáno troubení.
§ Vjezd
vozidel s alternativním pohonem (LPG, zemní plyn, Alkohol, Vodík) není povolen.
§ V garážích
je zakázáno provádění jakýchkoliv oprav, s výjimkou výměny rezervního kola a
prostor Servisu.
§ Jestliže
dojde k poruše zařízení instalovaných v garážích, řidič nahlásí tuto poruchu
pracovníkovi příslušné recepce a dále se řídí pokyny pověřených osob.
§ V případě
havarijní situace mohou provést nezbytnou manipulaci se zaparkovanými vozidly
pouze pověření pracovníci. Takový zásah pak bude ihned zapsán do provozní knihy
uložené v recepci budovy. Následně bude informován nájemce.
§ Způsobí-li
uživatel garáží, či jiná osoba jakoukoli škodu v garážích nebo jinému uživateli
parkovacích stání, je povinen takovou událost neprodleně oznámit pronajímateli
nebo jím pověřeným osobám, tj. správě objektu, bezpečnostní nebo recepční
službě.
§ Pro
bezpečné opuštění garáží pomocí únikových cest je tento prostor vybaven
systémem nouzového osvětlení pomocí svítidel s akumulátorem. Systém podléhá
pravidelným funkčním zkouškám.
§ Poruchu
nebo nesprávnou funkci světelné signalizace nahlásí každý, kdo to zjistí,
vrátnému do recepce. Při výpadku elektřiny se systém přepne zelenou na povolený
výjezd, vjezd do garáží při výpadku elektřiny nebo při poruše světelné
signalizace není možný. V případě, že při poruše na odjezdu nesvítí zelené
světlo, smí řidič vyjíždět pouze pomocí způsobilé a náležitě poučené osoby.
4.1. Parkování
podnájemců a rezidentů
§ Podnájemce
odpovídá za to, že jeho parkovací místa využívá pouze on, resp. jeho Blízké
osoby s přidělenou platnou parkovací kartou.
§ Podnájemce
může přidělit větší počet parkovacích oprávnění, než je počet jeho pronajatých
parkovacích míst; v takovém případě lze pronajatá parkovací místa
Podnájemce sdílet pravidlem „první přijde, první bere“. To znamená, že systém
vpouští oprávněné osoby na parkoviště, dokud se nenaplní počet parkovacích míst
Podnájemce. Systém tuto skutečnost signalizuje upozorněním. Oprávněná osoba si
pak provede online rezervaci na: https://myparking.io/parkoviste/garaze-drtinova/, jako
běžný Návštěvník a zaparkuje na volných parkovacích místech v 2.NP se
zpoplatněním podle platného parkovacího tarifu.
4.1.1.
Vjezd Podnájemce do Garáže Budovy
§ Podnájemce
– držitel oprávněné parkovací karty – se přiblíží s vozidlem k vjezdové
čtečce a kameře pro čtení registračních značek;
§ Podnájemce aktivuje jednu z možností ověření totožnosti:
§ Přiblížením se registrační značky (RZ) ke kameře na čtení RZ;
§ Přiložením parkovací karty k čtecímu zařízení;
§ Aktivací vjezdového tlačítka na online protokolu zaslaném přes
rezervační systém;
§ Zadáním přiděleného aktivačního PIN kódu v online protokolu
zaslaném přes rezervační systém;
Kontaktováním Správy Budovy;
a vyčká na udělení povolení vstupu, nebo vjezdu. Jakmile se
na semaforu rozsvítí zelené světlo, řidič může vjet či vyjet (ve smyslu
pokračovat dále v jízdě). V případě poruchy světelné signalizace nesmí žádní
řidiči vjíždět do hromadné garáže.
POZOR!
§ V případě, že Podnájemce neopustí prostor Garáží do určeného času 30
minut, musí zaplatit standardní parkovné přes rezervační systém https://myparking.io/parkoviste/garaze-drtinova/
§ V případě vícenásobného porušení parkovacích pravidel v Garáži Areálu
GARÁŽ bude uživatelům ze společnosti Podnájemce, kteří se takových porušení i
přes předchozí upozornění opakovaně dopustí, odebrán přístup do prostor Garáže.
§ Systém nepovolí Podnájemci vstup a vjezd do prostoru garáže
v případě, že:
§ Přístup je zablokován;
§ Platnost oprávnění parkování bylo ukončeno;
§ Držitel karty nevjel korektním způsobem do Garáže (ruční otevření závory,
vjezd spolu s předchozím vozidlem) nebo v případě pokusu vícenásobného výjezdu
na stejnou kartu.
4.1.2.
Opuštění Garáže Podnájemcem
§
Podnájemce
postoupí se svým vozidlem ve směru dopravního značení k výjezdovému prostoru;
§
Po identifikaci
Podnájemce a po otevření výjezdové závory opouští prostor Garáže.
§
V případě,
že se vrata neotevřou, Podnájemce kontaktuje Provozovatele, nebo Správce
a po uskutečnění spojení vysvětlí svůj problém.
§
Provozovatel,
nebo Správce může na dálku otevřít vrata.
POZOR!
§ Systém nepovolí Podnájemci výstup a výjezd z prostoru garáže
v případě, že:
§ Přístup je zablokován;
§ Platnost oprávnění parkování bylo ukončeno;
§ Držitel karty nevjel korektním způsobem do Garáže (ruční otevření závory,
vjezd spolu s předchozím vozidlem) nebo v případě pokusu vícenásobného výjezdu
na stejnou kartu.
Podnájemce a jeho Blízké osoby
mohou používat jen ta parkovací místa, která jsou označena názvem Podnájemce nebo
jiným způsobem značení odsouhlaseném, Provozovatelem a Podnájemcem! |
4.2. Návštěvnické
parkování
4.2.1.
Vjezd Návštěvníka do Garáže
§ Na online stránkách Návštěvník vidí počet volných parkovacích míst
vyhrazených pro návštěvy. (Pokud informační tabule ukazuje počet volných
parkovacích míst „0“, Návštěvník neodbočí do prostoru Garáží a pokračuje
v jízdě po ulici.)
§ Návštěvník provede online rezervaci na https://myparking.io/parkoviste/garaze-drtinova/.
§ Po obdržení oprávnění k vjezdu do Garáže v 2NP postupuje
dále, jako Oprávněná osoba.
§ Oprávněná osoba aktivuje jednu z možností ověření totožnosti:
§ Přiblížením se registrační značky (RZ) ke kameře na čtení RZ;
§ Přiložením parkovací karty k čtecímu zařízení;
§ Aktivací vjezdového tlačítka na online protokolu zaslaném přes
rezervační systém;
§ Zadáním přiděleného aktivačního PINU v online protokolu zaslaném
přes rezervační systém;
§ Kontaktováním Správy Budovy;
a vyčká na udělení povolení vstupu, nebo vjezdu. Jakmile se na
semaforu rozsvítí zelené světlo, řidič může vjet či vyjet (ve smyslu pokračovat
dále v jízdě). V případě poruchy světelné signalizace nesmí žádní řidiči
vjíždět do hromadné garáže.
§ Návštěvník zaparkuje vozidlo na volném parkovacím místě vyhrazeném
pro návštěvy označené zelenou cedulí „FREE“.
§ V případě, že není volné parkovací místo kontaktuje Správu
Budovy.
§ Opuštění
Garáže Návštěvníkem
§ Návštěvník postoupí se svým vozidlem ve směru dopravního
značení k výjezdovému prostoru;
§ Po identifikaci Návštěvníka a po otevření výjezdových vrat opouští
prostor Garáže.
§ V případě, že se vrata neotevřou, Návštěvník kontaktuje
Provozovatele, nebo Správce a po uskutečnění spojení vysvětlí svůj
problém.
§ Provozovatel, nebo Správce může na dálku otevřít vrata.
§ V případě, že Návštěvník neopustí prostor Garáže do
nastaveného času, systém nepovolí výjezd a Návštěvník musí kontaktovat
Správu Budovy.
Platí zákaz parkování mimo vyhrazená
parkovací stání odsouhlasená Správcem, nebo Provozovatelem! |
4.3. Porušení
parkovacího řádu
§ Pronajímatel
prostřednictvím Správce a SBS zajistí průběžnou kontrolu používání pronajatých
parkovacích míst. Při zjištění jakéhokoliv prvního porušení výše uvedeného
parkovacího řádu bude Podnájemce nebo Blízká osoba upozorněn a požádán o
sjednání nápravy. Při jakémkoliv dalším porušení parkovacího řádu bude
penalizován sumou 1.000, - Kč včetně DPH s následnou možností
odebrání přístupu do parkovacích zón GARÁŽE.
§ Porušení
parkovacího řádu může v případech vyplývajících z Nájemní smlouvy,
resp. zákona představovat porušení Podnájemní smlouvy s příslušnými
právními následky.
§ V případě
ztráty návštěvnické parkovací karty je Návštěvník penalizován částkou 1.000,
- Kč s DPH. Částku je třeba uhradit dle pokynu Provozovatele, nebo Správce.
§ V případě
zjištění, že Podnájemce nebo Blízká osoba zaparkoval v jakékoli části
parkovacích ploch Budovy mimo svého
vyhrazeného parkovacího místa bude tato skutečnost oznámena Podnájemci,
podle evidence parkovacích stání. Danému Podnájemci bude fakturována částka za
parkovné podle platného ceníku za Denní parkování.
4.4. Parkování,
přístup nákladních automobilů a omezení rychlosti
§
Parkovací místa ani jiné prostory Garáže nesmí
být bez předchozího písemného souhlasu Pronajímatele používány na jiné účely,
než je parkování motorových vozidel. Nájemce může obsadit Parkovací plochy
pouze v rozsahu pronajatých parkovacích míst s příslušným označením
(nápisem názvu Nájemce, resp. čísla Parkovacího místa přiděleného Podnájemci).
Pronajímatel je oprávněn vydat Podnájemci, resp. jeho Blízkým osobám
s parkovacím oprávněním parkovací karty a Nájemce zajistí, aby je
tyto osoby umísťovaly na viditelném místě za předním sklem na zaparkovaných
vozidlech.
§
Podnájemce nesmí
parkovat žádná motorová vozidla (osobní a nákladní auta, vysokozdvižné
vozíky atd.) ani jinak blokovat prostory vyhrazené pro nakládání nebo vykládání
a parkování jiných Podnájemců. Parkování aut je dovoleno pouze na
vyhrazených místech.
§ Za žádných okolností nesmí auta parkovat nebo stát na vozovce nebo
chodnících. Vozidla nesmí být zaparkována tak, aby vytvářela překážku
v jízdním pruhu (tj. mimo označených míst na parkování).
Maximální povolená rychlost v Garáži je
20 km/h. Správce si vyhrazuje právo upozornit nebo odepřít vjezd do Areálu
automobilům překračujícím povolenou rychlost. |
4.5. Jízdní
kola
§ Pokud Podnájemní
smlouva neuvádí jinak, vjezd jízdních kol do Budovy je povolen jen do prostor Garáže.
Jízdní kola musí být uložena pouze v příslušných stojanech na jízdní kola,
které umožňují jejich uzamknutí.
§ Umísťování
jízdních kol v jiné části Areálu a Budovy je ZAKÁZÁNO. Nesprávně
zaparkovaná kola budou přemístěna a uložena v prostoru.
4.6. Zásobování
Budovy
§ Zásobování
je prováděno z dočasného parkovacího stání před vjezdem do Garáže.
§ Veškeré
zásobování budovy a Podnájemních prostor je realizováno se souhlasem
Pronajímatele, správy objektu, nebo proškoleného zástupce Podnájemce.
§ Parkování
je zajištěno na DOČASNÉM PARKOVACÍM STÁNÍ PRO ZÁSOBOVÁNÍ na venkovním
parkovacím místě Objektu u příjezdu určeným pro zásobování. Parkovat lze pouze
po dobu nakládky a vykládky, maximálně 30 minut, neurčí-li Správce objektu
jinak.
§ Vlastní
pohyb zboží z manipulačního stání do prostor nájemce koordinuje Podnájemce
přímo s dodavatelem za účasti pověřené osoby Podnájemce dle pravidel BOZP a s
ohledem na majetek pronajímatele, ostatních uživatelů prostor či jiných osob.
4.7. Úklid
garáží
§ Úklid
garáže zajišťuje správa budovy i strojním zařízením.
§ Úklid se
provádí periodicky dle potřeby provozu.
§ Operativní
úklid nárokuje správce objektu.
§ V garážích
je přísně zakázáno skladování nebo shromažďování veškerých předmětů mimo
prostředků požární ochrany a prostředků na odstranění ropných produktů z
vozovky.
5.
Správa Budovy
5.1. Základní
informace
§ Správce Areálu
pověřený Pronajímatelem je zodpovědný za provoz a udržování Budovy a obstarává
v zájmu Podnájemců a na jejich náklady všechny záležitosti týkající se
zajištění řádného a nerušeného provozu, koordinaci různých i společných zájmů
jednotlivých Podnájemců a udržení hodnoty zařízení Budovy, a to vždy s ohledem
na minimalizaci jednotlivých nákladů.
§ Společnost:
Aktuálně není Správce nominován
§ Správce
Budovy vykonává operativní správu celého Areálu a v osobě Manažera Budovy je
pověřeným zástupcem Pronajímatele ve vztahu k Podnájemcům.
§ Úlohy a
kompetence jednotlivých funkcí:
§ Správce Budovy
– zodpovídá za celkový provoz Budovy. Do jeho kompetence patří dozor nad dodržováním
Provozního řádu a všech právních předpisů, rozhodování o provozních
záležitostech Budovy apod.
§ Technická správa
– zodpovídá za technický stav a provoz Budovy, činnosti související s provozem
a systémem pohotovostních služeb. Do kompetencí patří i koordinace provozu s podnájemci,
řízení servisních firem apod.
§ Uvedené
osoby jsou oprávněny v rozsahu svých pravomocí k řešení stížností a podnětů
Nájemců i Návštěvníků Budovy. Přísluší jim dozor nad dodržováním Provozního
řádu a všech právních předpisů, vztahujících se k provozu a bezpečnosti Budovy.
5.2. Kontaktní
údaje
5.2.1.
Technická porucha nebo informace
o zařízeních Budovy
Kontaktní zastoupení Správců v době po - pá od 7:00 do 18:30
– úřední hodiny
Kontaktní osoba: Tomáš Procházka
Mobil: +420 721843117
e-mail: garage@garage-parking.cz
Help Desk: Neaplikováno
Kontaktní zastoupení Správců v čase od 18:30 do 7:00
Kontakt na NON STOP asistenční službu:
Mobil: +420 721843117
5.2.2.
Podnájemní vztahy
Kontaktní zastoupení Pronajímatele – provozní záležitosti a podnájemní
vztahy:
Kontaktní osoba: Tomáš Procházka
Mobil: +420 721843117
e-mail: garage@garage-parking.cz
5.3. Systém
Help Desk – NENÍ APLIKOVÁNO
Správce zajistí centrální středisko na příjem žádostí
o údržbu a opravy, které ve smyslu Nájemní smlouvy zajišťuje
Pronajímatel. Toto středisko bude přijímat požadavky prostřednictvím systému
Help Desk. Správce následně vyšle techniky nebo podle potřeby externí
dodavatele, kteří údržbu a opravy zajistí.
Mimo pracovní dobu bude nepřetržitě k dispozici nouzová linka, na
kterou je možno hlásit nouzové situace.
Pohotovostní telefonní číslo pro všechny
nouzové hovory týkající se technické asistence je +420 721843117 je na ně možno volat nepřetržitě 24 hodin
denně 7 dní v týdnu. |
Podnájemce je povinen mít určenou odpovědnou osobu, které bude
přiděleno uživatelské jméno a heslo pro vstup do systému Help Desk.
Uvedená osoba bude oprávněna nahlašovat zjištěné závady a požadavky do
systému.
Webové připojení:
5.4. Reakční
doby
pro nahlášené opravy jsou podle důležitosti rozděleny do
následujících kategorií:
5.4.1.
Havarijní opravy-kategorie kritická
tj. opravy takových závad, které mohou:
§ ohrozit
zdraví a bezpečnost osob nebo způsobit vznik škod na majetku Pronajímatele, Nájemce,
Podnájemce, nebo třetích osob;
§ způsobit
poškození nebo omezení užívání Budovy nebo její části;
§ opravy
nefunkčního technického zařízení Budovy, např. prasknuté vodovodní potrubí,
rozbití fasádní skleněné tabule, podezření na dým, nefunkční nouzové osvětlení,
poškození jakýchkoliv dveří, jež je rizikové z pohledu PO a BOZP.
Termín
nástupu / odezvy: do
30 minut od nahlášení nebo zjištění
závady v době od 7:00 do 19:00 v pracovních dnech. Ve dnech pracovního
volna je reakční doba do 60 minut.
Požadavek se nahlašuje telefonicky a na HelpDesk.
5.4.2.
Nehavarijní opravy / požadavky – kategorie
urgentní
např.: technologie ZTI – neteče voda, ucpaná kanalizace, nefunkční
vodovodní baterie, nefunkční toaleta / nefunkční splachování, omezení výkonu
chlazení a topení, omezení výkonu centrálních VZT jednotek, zatékání fasády,
funkční vada dveří, která nespadá do skupiny kritická závada.
Termín
nástupu / odezvy: do 60
minut od nahlášení závady v době od 7:00 do 19:00 v pracovních
dnech. Ve dnech pracovního volna a mimo pracovní dobu je reakční doba do 120 minut. Požadavek se nahlašuje
přes Help Desk.
5.4.3.
Běžné závady / požadavky – kategorie běžná
§
ostatní závady,
např. uvolněná klika dveří, špatné dovírání dveří, nefunkční světlo, nesprávné
fungování lokálního systému chlazení a topení, špatná funkčnost systému
MaR, problémy s otevíracími částmi fasády, zatékání do garáží.
§
Termín nástupu / odezvy: do 120 minut od nahlášení závady v době od 7:00 do
19:00 v pracovních dnech. Ve dnech pracovního volna a mimo pracovní dobu
je reakční doba do 120 minut od 7:00 nejbližšího pracovního dne. Požadavek se
nahlašuje přes Help Desk. V případě, že není možné závadu odstranit
z objektivních důvodů, Správce předloží Plán řešení závady
v pracovních dnech do 5 dní od nahlášení závady, resp. do 5 dní plynoucích
od 7:00 nejbližšího pracovního dne.
5.5. Důležitá
telefonní čísla
Manažer
Budovy |
Tomáš
Procházka |
+420 721843117 |
Technická
správa |
|
|
Hlavní
recepce |
|
|
Bezpečnostní
operační středisko |
Ohlašovna požáru |
158 |
Tísňová
volání |
Hasiči, záchranná služba, policie |
112, 150,
155, 156, 158 |
Kancelář
Správce |
Tomáš
Procházka |
+420 721843117 |
6.
Pravidla a předpisy Budovy
Tyto provozní pravidla a předpisy slouží k zajištění
bezpečnosti Budovy a jejich uživatelů a pořádku v Budově
a jejím okolí.
§ Přístup
k vnějším prostorům
Chodníky, vchody, chodby, nádvoří, výtahy, vestibuly, schodiště
a haly nesmí Podnájemce blokovat nebo používat pro jiné účely než pro
příchod a odchod do/ z prostor a na rychlou
a efektivní dodávku zboží a vybavení, přičemž je povinen používat
výtahy a průchody, které na tento účel určil Pronajímatel.
§ Vzhled
Budovy
Bez předchozího písemného souhlasu Pronajímatele nesmí být
ke dveřím a oknům Budovy připevňovány, na ně věšeny nebo
v souvislosti s nimi používány žádné záclony, žaluzie, rolety nebo
jiné zatemnění. Bez předchozího písemného souhlasu Pronajímatele také nesmí být
nainstalována jakákoliv elektrická osvětlovací tělesa v pronajatých
prostorech, společných prostorech Budovy nebo po obvodu Budovy (nevztahuje se
na stolní lampy a podobně).
§ Grafické a
jiné značení
Kromě označení, reklam, upozornění a jiných písemných značení
výslovně schválených v Podnájemní smlouvě nebo postupem podle Podnájemní
smlouvy nesmí Podnájemce vystavovat, napsat, nakreslit nebo připevnit na žádnou
vnější část Budovy ani na jiném místě v komplexu GARÁŽÍ (včetně Areálu)
žádné takové značení bez předchozího písemného souhlasu Pronajímatele.
V případě porušení výše uvedeného Podnájemcem a pokud Podnájemce po
upozornění od Pronajímatele zmíněné značení neodstraní, může Pronajímatel
takové značení odstranit bez toho, aby podnájemci odpovídal za škodu, přičemž
může podnájemci vyúčtovat náklady spojené s odstraněním takového označení.
§ Reklamní
značení
V Areálu je zakázáno vylepování plakátů a umísťování
podobných poutačů, jakož i zřizování ploch a zařízení na jejich
vylepování, resp. umísťování.
§ Blokování
ventilace
Na vyústění ventilace v Budově nesmí být montovány nebo
k nim umístěny žádné předměty, které by mohly mít vliv na funkčnost
ventilace. Totéž platí i v halách, chodbách a jiných společných
prostorech. Žádný předmět nesmí překážet vstupu nebo výstupu vzduchu
z klimatizace, pokud k tomu Pronajímatel předem nedal písemný
souhlas.
§ Okna
a dveře
Vnější okna a dveře, prostřednictvím kterých se do Budovy
dostává nebo které brání vstupu vzduchu a světla do Budovy nebo chodeb,
průchodů, či jiných společných prostor v Budově, nesmí být Podnájemcem
zakrývány ani jinak blokovány.
§ Sanitární
vybavení
Toalety, umyvadla a jiné sanitární vybavení nesmí být
používáno k jiným účelům než k těm, pro které byly vyrobeny a je zakázáno
v nich zneškodňovat odpadky, tkaniny a jiné látky. Jakékoliv škody, které
vzniknou nesprávným používáním sanitárního vybavení v Podnájemním prostoru
užívaném Podnájemcem, budou vymáhány po Podnájemci.
Poškozování vzhledu, vrtání, sekání a podobně.
Pokud tak nevyplývá z Podnájemní smlouvy nebo nebylo
Pronajímatelem povoleno něco jiného, Podnájemce nesmí označovat, kreslit na,
vrtat do, nebo jinak poškozovat vzhled jakékoliv části Budovy (zákaz se
nevztahuje pro montáž obrazů, nástěnek, nábytku a jeho součástí, drobné
kabelové instalace k audio-vizuálním zařízením a podobně). Bez
předchozího souhlasu Pronajímatele není dovoleno žádné vrtání, sekání a
instalace kabeláže.
§ Využívání
prostor
Žádné prostory v objektu nesmí být využívány na aukční nebo
jiný prodej zboží jakéhokoliv druhu s výjimkou obchodních prostor,
případně jiných prostor k tomu Pronajímatelem určených.
§ Zápachy
Zařízení a vybavení vydávající zápach mohou být nainstalovány
pouze při použití vhodných odsávacích systémů a pouze po předchozím
písemném souhlasu Pronajímatele.
§ Údržba
a opravy prováděné Podnájemcem
Podnájemce musí Pronajímateli předem oznámit plánovaný výkon
jakýchkoliv oprav, údržby a stavebních prací, které mají být vykonané,
resp. zabezpečené Podnájemcem (neplatí pro drobné opravy a údržbu, jako je
výměna žárovek, zářivek, oprava zámku a podobně). Podnájemce musí pověřit
výkonem oprav a údržby, které podléhají oznámení Pronajímateli výhradně
dodavatele schváleného Pronajímatelem; souhlas Pronajímatele nebude odepřen
bez důvodu. Podnájemce nesmí žádným způsobem manipulovat s, upravovat, nebo
jinak působit na mechanické instalace v Budově (jako topení, chlazení,
ventilace a podobně).
Údržba a opravy zahrnují i kontroly a revize stavu
příslušných rozvodů, zařízení, stavebních a jiných prvků, jejichž
údržbu a opravu zajišťuje Podnájemce ve smyslu Podnájemní smlouvy.
§ Požadavky
na provádění údržby nebo opravy ze strany Pronajímatele
Požadavky Podnájemce na provedení údržby nebo opravy, které podle Podnájemní
smlouvy zajišťuje Pronajímatel budou vyřízeny po nahlášení Správci
v souladu s bodem 4.3. Podnájemci nesmí vykonávat žádné práce
týkající se údržby a opravy vymykající se jejich povinnostem podle Podnájemní
smlouvy, pokud k tomu nedostali zvláštní pokyn od Pronajímatele.
§ Požární
předpisy
Ve všech prostorech Budovy včetně Garážových prostor, dvorů,
přístupových cest a pasáží pro pěší je zakázáno zapalování ohně
a kouření. Pokud není v Podnájemní smlouvě výslovně uvedeno něco
jiného, v Areálu, vyjma prostor Čerpací Stanice a Autoservisu je zakázáno
skladování zápalných objektů a kapalin, jako jsou např. benzín, olej, petrolej;
a vyprazdňování nádob s podobným obsahem, pokud není dohodnuto
písemně v rámci Podnájemní Smlouvy, nebo jejího číslovaného dodatku.
Tkaniny znečištěné olejem nebo mastnotami mohou být skladované výhradně ve
vzduchotěsných, uzavřených a nehořlavých nádobách.
Každý Podnájemce musí ustanovit protipožární hlídku tak, jak to
požadují platné zákony. Podnájemce musí zajistit účast členů protipožární
hlídky na pravidelných školeních vykonávaných Pronajímatelem prostřednictvím
Správce, aby v případě požáru byly schopny podniknout kroky nezbytné
k ochraně života a majetku. V souladu s požadavky velitele
požárního sboru budou pořádána požární a evakuační cvičení. Aktuální
seznam členů protipožární hlídky Podnájemce musí být viditelně umístěn
v pronajatých prostorech Podnájemce a také musí být k dispozici v Bezpečnostním
operačním středisku.
§ Externí
skladování
Mimo pronajatých prostor není dovoleno skladování žádných palet,
zboží, hotových výrobků, polotovarů nebo jiných předmětů. V pronajatých
prostorech je skladování možné v rozsahu vyplývajícím z Podnájemní
smlouvy, především dohodnutého účelu nájmu.
§ Ztráta
nebo poškození majetku
Pronajímatel a jeho zástupci nebudou vůči Podnájemci, jeho
Blízkým osobám ani Návštěvníkům (včetně dodavatele) nést žádnou odpovědnost
v případě ztrát způsobených krádeží nebo vloupáním ani za škody nebo
zranění způsobené oprávněnými či neoprávněnými osobami na nebo
v parkovacích prostorech nebo plochách.
§ Provádění
stavebních úprav a jiných změn pronajatých prostor Nájemcem
Podnájemce je oprávněn vykonávat stavební úpravy a jiné změny
pronajatých prostor jen s předchozím písemným souhlasem Pronajímatele
a za splnění Pronajímatelem určených podmínek. Podmínky vykonávání
uvedených úprav a změn budou osobně dohodnuty mezi Nájemcem
a Pronajímatelem v konkrétním případě s přihlédnutím na ochranu
práv a oprávněných zájmů Pronajímatele a ostatních Nájemců.
§ Zvířata
Do prostor Budovy je zakázáno vodit veškerá zvířata (psy, kočky
apod.), vyjma asistenčních psů.
§ Alkohol
Osoby, které evidentně požily alkohol mají přísný zákaz pohybu
v Areálu a budou bezodkladně vyvedeny.
§ Osobní
věci
Do Budovy se doporučuje nosit s sebou pouze osobní věci každodenní
potřeby. Nedoporučuje se nosit s sebou cennosti, větší obnosy finančních
prostředků apod.
§ Fotografování
Fotografování v Areálu je povolené jen s písemným
souhlasem Pronajímatele nebo Správce. Fotografování v pronajatých
prostorech Podnájemce je na uvážení Podnájemce.
7.
Seznam služeb
7.1. Činnosti
při provozu a správě Areálu zajišťované Správcem
Správce zajišťuje pro Pronajímatele níže uvedené činnosti, resp.
technologie při provozu a správě Areálu. V těchto věcech bude Podnájemce primárně kontaktovat Správce (bod
4.2, resp. 4.3).
§ Údržba,
opravy a domovní služby;
§ Vytápění,
ventilace a klimatizace;
§ Elektroinstalace,
elektrické zařízení a bleskosvod;
§ Instalační
rozvody;
§ Údržba
požárních bezpečnostních systémů;
§ Správa
anténních systémů;
§ Kontrola,
opravy a údržba střechy;
§ Vnější
pouliční osvětlení;
§ Vnější
značení;
§ Optimalizace
a energetický management;
§ Deratizace,
desinfekce a dezinsekce;
§ Dokumentační
a informační management provozu a správy;
§ Požární
ochrana, ochrana zdraví a bezpečnost při práci ve společných prostorech
Budovy;
§ Údržba
a opravy prostřednictvím Help Desk;
§ Správa
nákladů a rozpočty.
7.2. Služby
poskytované dalšími dodavateli Pronajímatele
Ostatní činnosti, resp. technologie při
provozu a správě Areálu (zejména uvedené níže) zajišťují pro Pronajímatele
jiní dodavatelé než Správce. V těchto věcech budou Podnájemci primárně
kontaktovat Pronajímatele (bod 4.2).
§ Úklid
společných prostor
Správce je povinen zajišťovat úklid Garáží
a venkovní úklid. Úklid Podnájemních prostor v Budově si zajišťuje Podnájemce
prostřednictvím 3. strany.
Podnájemce je povinen udržovat své
prostory v dobrém a řádném stavu a čistit je a uklízet po
celou dobu podnájmu.
§ Vnější
fasády
§ Umývání
skleněných ploch
Vnější i Vnitřní skleněné plochy a okna 2x ročně (jaro,
podzim) si čistí Podnájemce sám!
§ Úprava
okolí Budovy a údržba zeleně
§ Vodní
plochy (fontány, závlaha...)
§ Údržba
parkoviště
§ Zimní
ÚDRŽBA – ODSTRAŇOVÁNÍ sněhu a ledu
§ Bezpečnost
a SBS
7.3. Odpady
Běžný odpad pocházející z běžného využívání kanceláří,
obchodních prostor, provozoven a skladů v Budově musí Podnájemce
ukládat do vhodných uzavřených nádob a tyto nádoby musí být vyprazdňovány
do kontejnerů (sběrných nádob) na odpad určených pro tento účel a umístěných v
prostorách Podnájemce.
V Budově se uplatňuje třídění odpadu a Podnájemce je
povinen třídit odpad podle níže uvedených skupin. Oddělený sběr se dělí na:
§ běžný komunální odpad
§ papír
§ kartonové obaly (tetrapak)
§ plasty
§ sklo
§ kovy
§ Nebezpečný odpad
§ Oleje
Běžný a separovaný odpad pocházejícího z běžného
využívání kanceláří, obchodních prostor provozoven a skladů v Budově
je shromažďován v kontejnerech v prostorech Podnájemce. Podnájemce je
na vlastní náklady zodpovědný za bezpečné a v souladu se zákonem
vykonávané zneškodňování veškerého odpadu pocházejícího z jeho činnosti. Podnájemce
nesmí jiný než běžný odpad vyhazovat do sběrných nádob zajišťovaných
Pronajímatelem a sloužících pro Areál. Za jiný, než běžný odpad se považují
například odpady vzniklé při stavebních úpravách, stěhování a také
kartónové obaly z IT techniky, Oleje, Nebezpečné látky, nábytek, elektro
odpad (PC, tonery, tiskárny) apod.
8.
BEZPEČNOSTNÍ SLUŽBA - SBS
Bezpečnostní operační středisko (SBS, ohlašovna požárů)
8.1. Základní
informace
Organizační a režimová opatření popsaná v tomto
dokumentu slouží ke stanovení bezpečnostních postupů na ochranu majetku
a osob v rámci Areálu, a to v režimu 24/7, 365 dní v roce.
Činnost SBS zabezpečuje Pronajímatel a je koordinovaná se Správcem.
Předmětem chráněného objektu je Areál – společné vnitřní i
venkovní prostory, technické prostory, Garáž a vnější plášť. Prostory Podnájemce
nejsou předmětem fyzické ochrany, pokud není stanoveno jinak. Vstup do těchto
prostor Podnájemce je možný pouze v případě zamezení škod na majetku nebo
zdraví osob (evakuace, kontrola hlášení o požárním poplachu) nebo pokud se
jedná o aktivní zmaření záměrů narušitele. Obecně je vstup do prostor Podnájemce
ve Správě objektu a ostatnímu personálu budovy (údržba, úklid, ostraha objektu)
umožněn výhradně Podnájemcem, pokud situace nevyžaduje jinak.
Mezi základní činnosti SBS v Areálu závislosti na obsahu
dohody mezi Pronajímatelem a SBS bude patřit:
§ kontrola celého Areálu
– propustková ochrana (vstup oprávněných osob, vozidel) a celoplošná
ochrana (dodržování Provozního řádu,
dohled svěřených technologií a zajištění veřejného pořádku);
§ kontrola uzavření a neporušení vchodů do
Budovy;
§ kontrola a řízení vjezdu a pohybu dopravních
prostředků a osobní dopravy v rámci Areálu;
§ dohled nad kontrolním vstupním systémem, parkovacím
systémem a dalšími systémy zabezpečujícími bezpečnost společných prostor
Budovy;
§ koordinace postupu při požárech, zajištění funkce
požární hlídky;
§ spolupráce s kompetentními specialisty
v oblasti PO a BOZP;
§ sledování dodržování Provozního řádu;
§ řešení ztrát a nálezů.
Pronajímatel prostřednictvím SBS zabezpečuje bezpečnost společných
prostor Budovy a Areálu. Podnájemce je zodpovědný za bezpečnost v rámci
vlastních pronajatých prostor.
Nájemce a jeho Blízké osoby a Návštěvníci jsou v rámci
jejich pohybu v Areálu povinni dodržovat Bezpečnostní předpisy uvedené
v této časti 7 a plnit pokyny SBS v rozsahu jejich svěřené
působnosti. Dále se od Podnájemce očekává, že bude nápomocný při prevenci
a vyšetřování bezpečnostních a jiných incidentů, které jsou
v rozporu se zákonem nebo bezpečnostními předpisy.
Ochrana objektu je zajišťována prostřednictvím odborné firmy.
Činnost je prováděna podle následujícího harmonogramu:
Bezpečnostní operační středisko: Po – Ne 24 hod – řízení členů
SBS, monitorování signalizačních a řídících systémů objektu, ohlašovna požáru,
vedoucí směny;
8.2. Kontrola
vstupu do prostoru Podnájemce
Podnájemce je odpovědný za kontrolu vstupu a výstupu do/ze
svých prostor.
8.3. Ostraha v
Areálu
8.3.1.
Ostraha v Areálu
SBS provádí nepravidelnou online ostrahu v Areálu za účelem
zvýšení bezpečnosti a minimalizování možností pro kriminální činnost. Podnájemce
zvyšuje bezpečnost tím, že řádně zabezpečí pronajaté prostory, vozidlo
a cennosti a oznámí SBS jakoukoliv podezřelou aktivitu. Pronajímatel
nezodpovídá za škody způsobené Podnájemci kriminální činností v Areálu. Ty
budou předmětem dalšího vyšetřování ve smyslu platné legislativy.
Za mimořádnou událost je považován také neuzamčený vstup do
prostor Podnájemce, neuzamčené dveře vedoucí z ulice do objektu. V takovém
případě pracovník SBS služby telefonicky vyrozumí odpovědnou osobu Podnájemce a
vyčká jejího příjezdu či pokynu.
8.4. Systémy
CCTV a EZS
Prostory, které jsou monitorovány kamerovým systémem jsou označeny
informačními cedulemi.
8.4.1.
CCTV – bezpečnostní kamerový systém
Bezpečnostní kamerové systémy (CCTV) jsou umístěny v Garáži, u
vnějších vstupů do Budovy a ve všech podlažích včetně střechy. Provoz CCTV
podléhá příslušným ustanovením zákona č. 101/2000 Sb., zákona o ochraně
osobních údajů.
8.4.2.
EZS – Elektronický zabezpečovací systém
Budova je vybavena elektronickým zabezpečovacím systémem. Detekce
narušení je zajištěna systémem magnetických kontaktů, instalovaných do
otevíravých částí fasád Budovy (dveře, okna) v 1. NP. Pokud si Podnájemce
instaloval ve vlastních pronajatých prostorech elektronické zabezpečovací
zařízení, je povinen o této skutečnosti informovat Pronajímatele
a v případě potřeby technické nebo organizační koordinace fungování
těchto systémů, s Pronajímatelem písemně dohodnou detaily jejich fungování
a případnou součinnost.
9.
BEZPEČNOSTNÍ INCIDENTY A INFORMACE OHLEDNĚ
BEZPEČNOSTI
9.1. Požární
evakuační plán
V případě požáru, zakouření prostor nebo jiného nebezpečí se
řídí Podnájemce, Blízké osoby, Návštěvníci a ostatní osoby
nacházející se v Areálu následujícím bezpečnostním nouzovým plánem. Podnájemci
jsou povinni seznámit své Blízké osoby s obsahem Požárního evakuačního
plánu.
Požární evakuační plán upravuje postup při evakuaci osob a
materiálu z objektu zasaženého nebo ohroženého požárem. Při evakuaci je
nutno zachovat klid a uposlechnout všech pokynů členů evakuačního týmu a členů
preventivních požárních hlídek. Evakuace musí být provedena tak, aby byla
záruka, že v ohroženém prostoru nikdo nezůstal. Cesty pro evakuaci jsou
označeny tabulkami a musí zůstat volné.
OHLAŠOVNA POŽÁRU JE NA BEZPEČNOSTNÍM OPERAČNÍM STŘEDISKU
LINKA +420 721843117
Za vyhlášení evakuace a její řízení odpovídá SBS. Evakuace je
vyhlášena voláním „Hoří“, sirénou nebo Evakuačním rozhlasem. Evakuaci budou zajišťovat požární hlídky
(pracovníci SBS a Správce).
Kontrolu počtu evakuovaných osob zajišťují za jednotlivé nájemní
prostory Vedoucí pracovníci těchto Podnájemních prostor.
9.1.1.
Evakuace osob
Evakuace osob se řídí Požárním evakuačním plánem uloženým na
Bezpečnostním operačním středisku. Evakuační cesty jsou označeny informačními
cedulemi. Evakuaci řídí odpovědný pracovník SBS nebo jím pověřená osoba.
9.1.2.
Zamezení šíření požáru
Uzavřete všechny přístupové dveře k místnosti původu ohrožení.
Tímto je uzavřen dotčený požární úsek – oheň je tak uzavřen v tomto úseku.
Uzavřete dveře místnosti původu ohrožení. To pomůže (v případě
požáru) udržet oheň a kouř delší dobu v rámci této místnosti.
9.1.3.
Spustit poplach
§ Jděte
k nejbližšímu hlásiči požáru a aktivujte poplach nebo událost ohlaste
na Ohlašovně požáru – Bezpečnostním operačním středisku, které má za povinnost
nahlásit incident hasičskému záchrannému sboru
§ Zde
poskytněte následující informace:
§ Povaha
ohrožení: požár, potřeba lékařské pomoci atd.;
§ Úplná
adresa;
§ Poschodí,
název Podnájemce, číslo místnosti.
9.1.4.
8.První pomoc
§ Poskytněte
zraněným základní první pomoc.
§ Přivolejte
lékařskou pohotovost na čísle 155
a poskytněte následující informace:
§ Povaha
zranění;
§ Úplná
adresa;
§ Poschodí,
název Podnájemce, číslo místnosti.
§ Oznamte
událost na Bezpečnostní operační středisko;
§ Poskytněte mu tytéž informace jako lékařské pohotovosti.
9.1.5.
Opatření proti požárnímu ohrožení
V případě možného ohrožení informujte bezodkladně
Bezpečnostní operační středisko nebo pracovníka SBS.
Pokud to povaha ohrožení umožňuje a jeho rozsah je nižší
a limitovaný na jeden objekt (např. doutnající odpadkový koš), použijte
hasicí přístroj na uhašení. Nikdy nepodnikejte opatření proti ohrožení, pokud:
§ neumíte
zacházet s příslušným zařízením;
§ nemáte
vhodný nástroj nebo vybavení;
§ je rozsah
ohrožení velký a hrozí jeho rozšíření
O incidentu
a jeho průběhu informujte Bezpečnostní operační středisko nebo pracovníka
SBS, pokud jste tak již neučinili
POKYNY:
§ Aktivujte hlásič alarmu;
§ Informujte
Ohlašovnu požáru – Bezpečnostní operační
středisko nebo pracovníka SBS;
§ Uzavřete všechny požární oblasti – dveře k oblasti,
ve které je požár;
§ Pokud je to možné, použijte přenosné hasicí přístroje;
§ Evakuujte prostor – viz bod 8.2 („Postup pro evakuaci objektu nebo
poschodí“);
§ Shromážděte se v určeném prostoru;
§ Nepodléhejte panice.
ZÁKAZY:
Pokud se nejedná o malý požár, nepokoušejte se ho uhasit dříve, než
informujete Ohlašovnu požáru nebo informujete SBS!
9.1.6.
Zjištění kouře nebo zápachu:
POKYNY:
§ Okamžitě
telefonicky kontaktujte Bezpečnostní operační středisko;
§ Neaktivujte
hlásič požáru, když pouze cítíte kouř – SBS může lokalizovat jeho zdroj.
9.1.7.
Viditelný kouř
POKYNY:
§ Aktivujte
hlásič alarmu;
§ Informujte
Ohlašovnu požáru – Bezpečnostní operační
středisko nebo pracovníka SBS;
§ Uzavřete
všechny požární oblasti – dveře k oblasti, ve které je požár;
§ Pokud je
to možné, použijte přenosné hasicí přístroje;
§ Postupujte
směrem ke schodišti;
§ Evakuujte
prostor – viz bod 8.2 („Postup pro evakuaci objektu nebo poschodí“);
§ Shromážděte
se v určeném prostoru;
§ Nepodléhejte
panice.
9.2. Postup pro
evakuaci objektu nebo poschodí
Je povinností Podnájemce zajistit, aby jeho Blízké osoby věděly,
kdo je jeho koordinátorem pro postup při požáru a kdo jsou zástupci tohoto
koordinátora.
Rovněž je povinností Podnájemce zabezpečit, aby jeho Blízké osoby
znaly evakuační plány pronajatých prostor Podnájemce, jejichž vypracování je
povinen zabezpečit Podnájemce.
Evakuační plány společných prostor Budovy jsou vyvěšeny ve
výtahových lobby Budovy.
Další evakuační plány společných prostor Budovy Podnájemci
odevzdal Pronajímatel nebo Správce.
Všechna rozhodnutí o evakuaci pronajatých prostor musí být
vykonána odpovědnou osobou uvedenou v požárních směrnicích Nájemce nebo
v její nepřítomnosti členem managementu, a to až do doby příchodu
požárních hlídek nebo hasičů, kteří následně převezmou řízení veškerých
činností.
POKYNY:
§ Řiďte se
pokyny osob pověřených koordinací evakuace poschodí nebo jejich zástupců;
§ Na
evakuaci objektu použijte schodiště;
§ Při
odchodu uzavřete dveře své kanceláře;
§ Požární
hlídky Podnájemce zkontrolují všechny kanceláře, toalety, sklady atd.;
§ Vytvořte
evakuační zástup;
§ Hovořte co
nejméně;
§ V uzavřených
schodištích se přidržujte zábradlí;
§ Poslouchejte,
zda nezaslechnete pokyny a řiďte se jimi;
§ Zachovejte
klid;
§ Věnujte
zvláštní pozornost postiženým a zraněným osobám – viz postup pro evakuaci
postižených osob z objektu nebo poschodí uvedený níže;
§ Po
evakuování objektu se přesvědčte, zda všechny vaše Blízké osoby a Návštěvníci
jsou v bezpečí a zda dorazili do určené oblasti – nesrovnalosti hlaste řídícímu evakuace;
§ Neběhejte
a nepodceňujte paniku.
ZÁKAZY:
§ Jakmile
opustíte prostory, nevracejte se pro kabáty, peněženky apod.;
§ Na
schodišti dávejte pozor na personál Správce, Pronajímatele nebo hasiče, kteří směrují
nahoru po schodišti, aby zakročili proti zdroji ohrožení;
§ Nevracejte
se do vašich prostor, dokud SBS neukončí evakuaci a neinformuje Podnájemce
o pominutí nebezpečí.
Podnájemce zajistí, aby SBS měla k dispozici
jména všech tělesně postižených osob z řad jeho Blízkých osob. |
9.2.1.
Tělesně postižené osoby
§ Pro každou
tělesně postiženou osobu by měla být určena jedna nebo více osob, které jí
pomohou v případě ohrožení;
§ Tyto osoby
by měly zajistit, že všechny postižené osoby budou bezpečně přemístěny ke
schodišti objektu;
§ Zeptejte
se této osoby, jak je jí možné nejlépe pomoci;
§ Pokud je
třeba, požádejte o pomoc spolupracovníka a sneste postiženou osobu
dolů po schodišti;
§ Určená
osoba by měla zůstat s postiženým až dokud nedorazí hasičský sbor,
záchranná služba apod.
9.2.2.
Zrakově postižené osoby
§ Pro každou
zrakově postiženou osobu by měla být určena jedna nebo více osob, které jí
pomohou v případě ohrožení;
§ Tyto osoby
by měly zajistit, že všechny zrakově postižené osoby budou bezpečně přemístěny
ke schodišti objektu a do bezpečí;
§ Určená
osoba by měla zůstat s postiženým až dokud nedorazí hasičský sbor,
záchranná služba apod.
9.3. Všeobecná
pravidla požární bezpečnosti, protipožární pravidla a BOZP
Podnájemce je povinen řídit se pravidly protipožární bezpečnosti
pro Areál (požární poplachové směrnice a požární evakuační plán jsou
umístěny na každém poschodí).
Podnájemce je povinen dodržovat všechny všeobecně závazné právní
předpisy, jakož i závazná rozhodnutí a jiné správní akty vydané orgány veřejné
moci, vztahující se k Předmětu podnájmu, Budově a jejich užívání. Podnájemce
je v celém rozsahu odpovědný za plnění úlohy ochrany před požáry v Předmětu
podnájmu ve smyslu účinných obecně závazných právních předpisů.
Podnájemce na sebe dále přebírá všechny povinnosti vyplývající z
obecně závazných právních předpisů v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví
při práci (dále jen „BOZP“), v jejichž smyslu bude zajišťovat BOZP
v celém Předmětu podnájmu a za ni i v celém rozsahu zodpovídat.
§ Provozování
ohlašovny požárů umístěné v Bezpečnostním
operačním středisku
§ Protipožární hlídky ve společných prostorech plní především
tyto následující povinnosti:
§ přebírání
informací o případech nouze a zalarmování požárního sboru;
§ hašení
požáru, pokud to situace dovoluje; pomáhat při hašení požáru v pronajatých
prostorech;
§ pomáhají
při evakuaci ze společných prostor;
§ pomáhají
při shromažďování materiálů na jedno místo a zajišťují tyto materiály proti
krádeži;
§ podílejí
se na zajištění volného přístupu pro hasiče;
§ ovládají
technologie k zabezpečení vhodných technických podmínek, jako např.
vypnutí elektřiny, plynu, uzavření vody atd.;
§ dozorují dodržování opatření na zamezení vzniku a šíření požáru
v objektu;
§ kontrolují vybavenost pronajatých prostor hasicími přístroji,
funkčnost požárních vodovodů a přístup k nim, přístup k hlavním uzávěrům
rozvodných zařízení energií a průchodnost únikových a nouzových východů,
únikových a zásahových cest;
§ provádí
při vzniku požáru nezbytná opatření k evakuaci osob a zdolávání požáru
9.4. Pravidla
protipožární prevence:
§ Udržovat
řád na pracovišti i v jeho blízkosti;
§ Nájemce je
povinen před zahájením činnosti písemně informovat Správce o rizicích
vyplývajících z charakteru jím vykonávaných činností v pronajatých
objektech/prostorech, která mohou
ohrozit bezpečnost a zdraví osob a způsobit škody na majetku (stavební
úpravy, skladování hořlavin, jedů, apod.);
§ Udržovat
v platnosti revize a kontroly zařízení Nájemce podle platné
legislativy;
§ Skladování
zápalných materiálů a kapalin v uzavřených kovových skříních.
V blízkosti pracoviště by se mělo nacházet pouze minimální množství
takových látek, přičemž by měly být umístěny ve schválených bezpečnostních
nádobách;
§ Dodržovat
zákaz kouření v Budově;
§ Okamžitě
hlásit jakékoliv nebezpečí požáru nebo porušení požárních směrnic na
Bezpečnostní operační středisko;
§ Obeznámit
se s umístěním přenosných hasicích přístrojů, hadicových zařízení
(požárních vodovodů) v Budově, s umístěním hlásičů požáru
a umístěním nouzových východů na poschodí Nájemce;
§ Vybavit
nájemní prostory speciálními hasicími přístroji, pokud se v dané oblasti
nacházejí nebezpečné materiály nebo zařízení.
Zákazy:
§ Nevysypávat popelníky do odpadkových
košů;
§ Nekouřit a nezapalovat zápalky
v blízkosti lehce vznětlivých materiálů;
§ Nepřetěžovat elektrické zásuvky.
Nezapojovat do elektrických zásuvek zařízení s vysokým příkonem;
§ Nepoužívat poddimenzované nebo odlehčené
prodlužovací kabely;
§ Neblokovat uličky, chodby a nouzové
východy;
§ Nenechávat na pracovišti odpad
z více než jednoho dne;
§ Nenechávat kancelářskou techniku ani
jinou techniku v činnosti bez dozoru.
9.4.1.
Postupy při hrozbě uložení bomby
9.4.2.
Postup pro telefonování (při hrozbě uložení bomby)
Žádné oznámení nebo informace této povahy nesmí být podceňováno
nebo zanedbáno.
Pokud přijmete výhružný telefonát, měli byste se řídit
následujícím postupem:
§ Na začátku
hovoru je nutno pozorně poslouchat, nepřerušovat volajícího;
§ Teprve
potom lze případně položit otázky, např.:
§ Kde se bomba nachází?
§ Kdy má bomba explodovat?
§ Co máme udělat, abychom zabránili ublížení na zdraví?
§ Jak vypadá bomba?
§ Jaká je to bomba?
§ Jakým způsobem se přivede k výbuchu?
§ Proč jste umístil tuto bombu?
§ Informujte
volajícího, že pokud bomba vybuchne v uvedeném čase, mohlo by to způsobit
vážné zranění mnoha nevinných lidí;
§ Snažte se
o dialog a veďte telefonický rozhovor co nejdéle;
§ Požádejte
volajícího, aby znova zopakoval to, co vám řekl. Zapište si obsah zprávy –
i doslovně pokud je to možné;
§ Věnujte
zvýšenou pozornost zvukům v pozadí, které by mohly napovídat o místě,
ze kterého byl telefonát uskutečněn;
§ Pozorně
poslouchejte, zda v hlase volajícího není znatelný přízvuk nebo vady řeči,
které by se daly využít na jeho případnou identifikaci;
§ Ihned jak
volající položí telefon, oznamte získané informace na Bezpečnostní operační středisko a policii na čísle 158;
9.4.3.
Postupy pro prohledávání (při hrozbě uložení
bomby)
Pokud vznikne potřeba prohledat prostory Budovy, řiďte se
následujícím postupem:
§ Požádejte
všechny osoby užívající pronajaté prostory, aby prohledaly bezprostřední okolí
svého pracoviště a ohlásily výskyt neidentifikovatelných objektů;
§ Pokud se
najde podezřelý objekt, je třeba to okamžitě nahlásit na Bezpečnostní operační středisko a policii na čísle 158.
9.4.4.
Postupy pro evakuaci (při hrozbě uložení
bomby)
§ Pokud se
najde jakýkoliv podezřelý objekt, který by mohl být bombou, Budova musí být
okamžitě evakuována. Po oznámení Pronajímatele Správci, SBS nebo policii se
všechny osoby nacházející se v pronajatých prostorech musí odebrat
k příslušným nouzovým východům a pokračovat směrem ven z Budovy.
V žádném případě objektem
nemanipulujte, nedotýkejte se a nezakrývejte objekt. |
9.4.5.
Postup v případě výpadku elektrického
proudu
V případě výpadku elektrického proudu se řiďte následujícím
postupem:
§ Volejte
Bezpečnostní operační středisko a neopouštějte vaši pozici;
§
Odpojte nebo vypněte vařiče a podobné spotřebiče;
10. Dodávky
zboží a převážení nákladu
V případě, že Podnájemce zamýšlí do/ze svých pronajatých
prostor stěhovat větší množství nákladu (nábytek, stavební materiály,
kancelářské potřeby apod.) je nezbytné, aby Správce o tomto úmyslu předem
informoval, minimálně však, nebude-li dohodnuto jinak, 5 dní před plánovaným
stěhováním a vzájemně si dohodli režim.
Podnájemce je zodpovědný za koordinaci
všech pohybů zboží a za to, aby předem
obeznámil dodavatele s bezpečnostními postupy, čímž zabrání
zbytečným zdržením. Práce jako demontáž nebo převážení jakýchkoliv
bezpečnostních schránek, nákladů, nábytku nebo neskladných materiálů
jakéhokoliv druhu musí probíhat způsobem a v době, kterou bude průběžně určovat
Správce s přihlédnutím k okolnostem.
Správce a SBS má právo kontrolovat obsah navezeného
a vyvezeného materiálu z Budovy.
10.1. Kurýrní
a poštovní služby
10.1.1.
Kurýrní služby
Zástupci jednotlivých kurýrních služeb se musí vždy po příchodu do
objektu nahlásit Podnájemci. Pro účely parkování slouží režim krátkodobého
parkování (30 minut) v Areálu, vyhrazené pro Návštěvníky, viz. bod 3.5.2,
nebo zásobovací záliv.
Pro vstup kurýra do kontrolované zóny Budovy platí režim Návštěvníka.
10.1.2.
Poštovní služby – obyčejná zásilka
Poštovní doručovatel doručí obyčejnou poštovní zásilku Podnájemci.
V případě podezřelé zásilky je povinen takovou zásilku
nepřijmout, nebo přijmout a ohlásit zásilku na policii 158.
10.1.3.
Poštovní služby – doporučená zásilka
Pro poštovního doručovatele platí stejná pravidla jako pro
Návštěvníka. Poštovní doručovatel se ohlásí příslušnému Podnájemci v Areálu a
odpovědná osoba si od Doručovatele doporučenou poštu přebírá.